حذف 350 واگن قدیمی از سیستم ریلی کشور/ 115 واگن جدید به ظرفیت‌های ریلی کشور اضافه شدند

15:40 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۴۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون امور مسافری راه‌آهن کشور با تأکید بر لزوم تقویت ناوگان مسافربری ریلی گفت: با خروج 350 واگن قدیمی بالای 45 سال، 115 واگن جدید متناسب با سلیقه‌های مختلف مسافران به ظرفیت ناوگان ریلی کشور اضافه شدند.
راه آهنبه گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، میرحسن موسوی با اشاره به تمهیدات لحاظ شده در بخش ریلی کشور در سال جدید اظهار کرد: در نوروز 96 ایام پیک  سفر نوروزی را هدف‌گذاری کردیم که هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ کیفی بتوانیم به شاخص‌های مورد نظر رضایتمندی مسافران ریلی دست پیدا کنیم.

وی افزود: با هدف تقویت ناوگان مسافربری ریلی، 350 واگن قدیمی بالای 45 سال از رده خارج و به جای آن‌ها 115 واگن جدید متناسب با سلیقه‌های مختلف مسافران در تمام مسیرها به ویژه مسیر تهران - مشهد وارد ناوگان ریلی شده‌اند.

 معاون امور مسافری راه‌آهن کشور با اشاره به حجم بالای مسافر در مسیر مشهد مقدس تصریح کرد: 26 شهر و مرکز استان برای سفر ریلی به مشهد مقدس پیش‌بینی شده‌اند که خدمات ایستگاهی تمام مسیرها اعم از احداث، بازسازی و بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و تجهیز ایستگاه‌ها به لحاظ کیفی نسبت به سال‌های گذشته بهبود خوبی یافته است.

موسوی اظهار کرد: در بخش سیر و حرکت نیز نظم و انضباط قطارها در تمامی مناطق همچون سال‌های گذشته در اولویت ناوگان حمل و نقل ریلی قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش تأخیر در حرکت قطارها تصریح کرد: در سه روز گذشته با کاهش 11 ثانیه‌ای تأخیر قطارها نسبت به سال گذشته، متوسط تأخیر قطارها 25 ثانیه بوده که امید است در طول ایام نوروز این رقم کاهش پیدا کند. 

معاون امور مسافری راه‌آهن کشور گفت: در داخل قطارها نیز هم در بخش راهبری و هم در بخش تجهیز قطارها در جلساتی که با شرکت‌های حمل و نقل برگزار شد، فراهم‌سازی امکانات رفاهی و خدماتی به مسافران و تجهیز قطارها اعم از سیستم تهویه و ارائه لوازم صوتی اولیه مورد تأکید قرار گرفت.

موسوی در پایان با اشاره به تقویت سیستم ایمنی قطارها خاطرنشان کرد: در همه مناطق دستورالعمل‌هایی صادر شده که در داخل قطارها نکات ایمنی مسافران در نظر گرفته شود و امیدواریم تا پایان سال 96 هیچ  مشکل ایمنی در داخل قطارها نداشته باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *