اقدامات حاکمیتی و دولتی برای افزایش حضور گردشگران خارجی انجام شد/ جذب 20 میلیون گردشگر خارجی در افق 1404

14:27 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۴۳۲
دسته بندی: سیاست
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: اقدامات حاکمیتی و دولتی برای افزایش حضور گردشگران خارجی انجام شده است.
حسن قشقاوی
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حسن قشقاوی اظهار داشت: معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران در دستور کار تمام سفیران ایران در کشورهای خارجی قرار دارد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه در سایت‌های سفارت‌خانه‌ها، جاذبه‌های گردشگری معرفی شده است، اظهار کرد: همچنین سفیران در مراسم‌های مختلفی که حضور دارند جایگاه ایران در صنعت گردشگری را برای همگان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته زمان‌بر بودن دریافت ویزای ایران، مهمترین عامل عدم استقبال گردشگران خارجی محسوب می شد، گفت: هم‌اکنون گردشگران خارجی 180 کشور دنیا می‌توانند در فرودگاه‌های بین المللی کشورمان در مدت چند دقیقه ویزا دریافت کنند و در این میان سیاست لغو روادید دوجانبه نیز با برخی کشورها صورت گرفته تا بتوان به اهداف مدنظر در حوزه گردشگری دست یابیم.

قشقاوی با اشاره به اینکه امروزه برای جذب گردشگر خارجی باید زیرساخت‌های داخلی را توسعه داد، افزود: خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام داده و توفیقات مناسبی حاصل شده اما باید شرایط برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی فراهم شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *