رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ظرفیت هتل‌های منطقه آزاد قشم 2 برابر شد/ رشد 25 درصدی ورود گردشگران به جزیزه قشم

14:43 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۴۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به نگاه گردشگر محور دولت یازدهم گفت: ظرفیت هتل‌ها در منطقه آزاد قشم در دولت یازدهم، افزایش دو برابری داشته است.
گردشگریبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، فرزین حقدل با اشاره به سفرهای نوروزی به این منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد قشم، ستاد تسهیلات سفرهای قشم را با مستندات و مجوزهای ستاد مرکزی از سال 1385 تشکیل داد که اکنون به ستاد اجرایی خدمات سفر تبدیل شده است. 

وی افزود: علاوه بر حاکمیت مجموعه منطقه آزاد در قشم تمام دستگاه‌های دولتی همچون شبکه بهداشت و پلیس همکاری و مشارکت خوبی در ایجاد آرامش و امنیت‌خاطر مسافران نوروزی داشته‌اند.

معاون گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به ارتقای رتبه منطقه آزاد قشم در زمینه جذب گردشگر تصریح کرد: منطقه آزاد قشم در طول سال‌های اخیر توانسته با فراهم کردن امکانات رفاهی و خدماتی استاندارد به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی، رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کند.

حقدل گفت: امسال نیز براساس تجربه موفقی که ستاد هماهنگی خدمات سفر در منطقه آزاد قشم داشته، تلاش شده که در زمینه زیرساخت‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌خیز ترافیکی چه از نظر تسهیلات حمل و نقل جاده‌ای و چه از نظر تجهیزات،  امکانات مناسبی را در اختیار پلیس راهور قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اسکان و رفاه حال مسافران نوروزی بیان کرد: تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، در مجموع  4 هزار و 500 تخت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان‌ها در منطقه آزاد قشم وجود داشته که با توجه به رویکرد و نگاه گردشگرمحور این دولت، توانستیم امسال ظرفیت تخت هتل‌ها را به دو برابر افزایش دهیم.

معاون گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: علاوه بر اسکان مسافران در هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی در 67 روستای جزیره قشم با استاندارها و درجه‌بندی‌های مناسب در اختیار مسافران نوروزی قرار داده شدکه خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

حقدل با اشاره به رشد 25 درصدی ورود مسافران نوروزی به جزیره قشم تصریح کرد: نسبت به مدّت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش مسافر داشتیم، هر چند حادثه طوفان بندر دیر کمی از ورود مسافران به جزیزه قشم کاسته اما خوشبختانه به برگشت شرایط به حالت عادی، شاهد افزایش ورود مسافران از دریا و فرودگاه به قشم هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال 94،  350 هزار گردشگر وارد جزیزه قشم شده بودند که طبق آمار اعلام شده این روند از ابتدای سال 95 تاکنون از نیم میلیون نفر گذشته است و امیدواریم با هدف‌گذاری‌های مناسبی که برای سال آینده صورت می‌گیرد، این رقم به بیش از 750 هزار نفر برسد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *