افزایش سهم درآمد ملی با ورود گردشگران خارجی/ ترافیک حمل‌ونقلی یکی از موانع ورود گردشگران خارجی به کشور

16:05 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۴۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس گفت: گسترش تبادلات فرهنگی یکی از راهکارهای افزایش گردشگر خارجی است که امید است با توجه ویژه به این حوزه بتوان با ورود گردشگر خارجی به کشور، سهم درآمد ملی از حوزه گردشگری را افزایش داد.
گردشگریبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، جبار کوچک‌نژاد با اشاره به موانع ورود گردشگران خارجی به ایران اظهار کرد: عمده‌ترین مانع ورود گردشگران خارجی به کشور، موضوع مشکلات صدور ویزای فرودگاهی است.

وی با بیان اینکه ترافیک حمل‌ونقلی یکی دیگر از موانع ورود گردشگران خارجی به کشور است، تصریح کرد: به دلیل افزایش حجم مسافران داخلی در ایام نوروز به ویژه به مناطق شمالی کشور، اصفهان و شیراز ترافیک سنگینی در این مناطق ایجاد می‌شود که همین مساله سفر گردشگران خارجی را با دشواری‌هایی همراه می‌سازد. 

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس افزود: با توجه به حجم زیادی از مسافران که در ایام نوروز در داخل کشور جابجا می‌شوند، تقریباً ظرفیت اکثر مناطق اقامتی اعم از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل آپارتمان‌ها پر است و به طبع قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که همین مساله تاثیر مستقیمی بر جذب گردشگر خارجی دارد.

کوچک‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تراز منفی گردشگری در ایران گفت: افزایش سفر گردشگران داخلی به خارج از کشور تراز منفی گردشگری در کشور را ایجاد کرده، لذا باید سعی کرد با ارتقاء ظرفیت‌های گردشگری و تسهیل در ارائه خدمات مربوط به ویزا با جذب گردشگران خارجی این روند را معکوس کنیم.

وی در پایان یکی از راهکارهای معکوس کردن این تراز را برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های بومی و محلی با هدف معرفی فرهنگ ایرانی دانست و بیان کرد: گسترش تبادلات فرهنگی یکی از راهکارهای افزایش گردشگر خارجی است که امید است با توجه ویژه به این حوزه بتوان با ورود گردشگر خارجی به کشور، سهم درآمد ملی از حوزه گردشگری را افزایش داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *