فعالیت بیش از یکهزار و 500 مدرسه استثنایی در کشور

11:39 - 02 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۲۴۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعالیت بیش از یکهزارو 500 مدرسه استثنایی در کشور خبر داد.

: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعالیت بیش از یکهزارو500 مدرسه استثنایی در کشور خبر داد.

مجید قدمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره مدارسی که به صورت هیات امنایی مدیریت اداره می‌شوند، اظهار کرد: این مدارس تعدادشان بسیار کم است و در این مراکز آموزشی مردم به صورت مستقیم مشارکت دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع بحث هیات امنایی از جمله طرح‌های کارشناسانه و درستی است که می توان گفت  یک حلقه برای موفقیت برای فراهم کردن امکانات در مدارس است. فراهم کردن منابع و تجهیزات مورد نیاز دانش‌ آموزان در فراگیری دانش آموزان تاثیر به‌سزایی دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با تاکید بر این‌که باید از خیرانی که بتوانند منابع مورد نیاز را تامین کنند جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش در این مدارس استفاده کرد، افزود: کمک گرفتن از این افراد همچنین همکاری و کمک مدیران شهری، فعالان انجمن‌های علمی کشور، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و اولیاء منجر به امکانات و قابلیت های چنین مدارسی می شود به عبارتی این افراد نقش بازوی کمکی را برای مدیر و مسئولان مدارس خواهند داشت.

قدمی با اشاره به این‌که بیش از یکهزارو 500 مدرسه استثایی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد بسیار محدودی از این مراکز آموزشی به شکل هیات امنایی اداره می شوند. این در حالی است که مرکز آموزشی استثنایی از جمله مدارس جسمی و حرکتی هزینه بالایی دارد که شامل پرداخت بهای آب و برق مصرفی می شود. به طور مثال این مدارس از برق سه فازبرای آسانسور و پله برقی استفاده می‌کنند تا نیاز دانش‌آموزان جسمی و حرکتی برای تردد برطرف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *