به رسمیت شناختن تروریست‌ها در میز مذاکره انحرافی در مسیر حل مسئله سوریه است

12:53 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۳۵۰
دسته بندی: سیاست
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل مبارزه جدی با تروریسم و مذاکره حکومت با گروه‌های سوری معتقد به راه حل سیاسی را به عنوان تنها روش حل بحران سوریه دانست و تاکید کرد که تطهیر تروریست‌ها و به رسمیت شناختن آن‌ها در میز مذاکره ایجاد انحراف در مسیر راه حل سیاسی سوریه است.
امیرعبداللهیان
به گزارش گروه سیاسی ، امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل مبارزه جدی با تروریسم و مذاکره حکومت با گروه‌های سوری معتقد به راه حل سیاسی را به عنوان تنها روش حل بحران سوریه دانست و تاکید کرد که تطهیر تروریست‌ها و به رسمیت شناختن آن‌ها در میز مذاکره ایجاد انحراف در مسیر راه حل سیاسی سوریه است.

امیرعبداللهیان در آستانه مذاکرات ژنو درباره سوریه با تاکید بر اینکه حملات اخیر افراد مسلح به دمشق و حماء نشانگر سوء استفاده از فضای مذاکرات سیاسی ژنو است گفت: در حال حاضر بخشی از تروریست‌ها با تغییر نام در میز مذاکره ژنو حضور می‌یابند و مابقی در روی زمین اقدامات جنایتکارانه تروریستی خود را ادامه می‌دهند.

وی تطهیر تروریست‌ها و به رسمیت شناختن آن‌ها در میز مذاکره را ایجاد انحراف در مسیر حل سیاسی بحران مشکل سوریه دانست و گفت: باید هوشیار بود که طراحی و تقسیم کار تروریست‌ها تعیین کننده مسیر آینده سوریه نباشد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل همچنین تاکید کرد: مبارزه جدی با تروریسم و مذاکرات حکومت و گروه‌های سوری و معتقد به راه حل واقعی سیاسی به کمک سازمان ملل، تنها روش حل بحران سوریه است.

وی تلاش روسیه و آستانه در کمک به تحقق راه‌حل سیاسی سوریه را قابل توجه خواند و افزود: جامعه جهانی نباید در سایه تحولات سوریه از پیامدهای سوء تداوم تجاوز خارجی و نسل کشی در یمن و تهدید امنیت منطقه ای غافل باشد.

امیرعبداللهیان در پایان در مورد بحرین نیز گفت:‌ حکومت بحرین برای کمک به امنیت منطقه باید سرکوب مردم و نقض سیستماتیک حقوق بشر را متوقف کرده و با توسل به راه حل مذاکرات سیاسی به مردم کشورش اتکاء کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *