رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیمت نفت در بازار آسیا کاهش یافت

10:50 - 02 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۲۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: بهای نفت روز پنجشنبه پیش از اعلام تصمیم کمیته سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و انتشار آمار ذخایر نفت خام آمریکا، در بازار آسیا کاهش یافت.

: بهای نفت روز پنجشنبه پیش از اعلام تصمیم کمیته سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و انتشار آمار ذخایر نفت خام آمریکا، در بازار آسیا کاهش یافت.

به گزارش میزان، بهای هر بشکه نفت خام سبک آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه مارس که روز چهارشنبه بیش از یک دلار افزایش یافته بود، در معاملات امروز صبح بازار آسیا 36 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 42 سنت رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز با 13 سنت کاهش، 48 دلار و 90 سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، دانیل آنگ تحلیل‌گر فیلیپ فیوچرز خاطر نشان کرد بهای نفت به علت نشست بانک مرکزی اروپا و انتشار ذخایر نفت خام آمریکا به شدت نوسان دارد.

بیشتر سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می کنند کمیته سیاست پولی بانک مرکزی اروپا که تصمیم خود را ساعت 12 و 45 دقیقه به وقت گرینویچ اعلام خواهد کرد، مانند آمریکا برنامه‌ گسترده‌ای را برای خرید اوراق قرضه به ویژه بدهی‌های دولتی منطقه یورو به منظور احیای قیمت‌ها و اقتصاد به اجرا در بیاورد.

دانیل آنگ افزود اگر بانک مرکزی اروپا برنامه انبساط مالی را به اجرا در بیاورد، یورو تضعیف خواهد شد و تأثیر کاهشی بر بهای نفت خواهد داشت زیرا خرید نفت را برای اروپایی‌ها پر هزینه‌ خواهد کرد.

وی تصریح کرد با این حال در دراز مدت احیای اقتصادی منطقه یورو به افزایش تقاضا برای نفت کمک خواهد کرد.

در مورد آنچه که به وضعیت ذخایر نفت خام آمریکا مربوط می شود، تحلیل‌گران افزایش دو میلیون و هفتصد هزار بشکه‌ای را بر آن پیش‌بینی می کنند. اگر این افزایش تأیید شود ذخایر نفت خام آمریکا به 390 میلیون و 500 هزار بشکه خواهد رسید.

چهارشنبه در بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با یک دلار و 31 سنت افزایش، 47 دلار و 78 سنت معامله شده بود.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال 49 دلار و سه سنت به فروش رفته بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *