وزارتخانه های خارجه و کشاورزی صادرات خرمای ایرانی را هدفمند کنند/ خلاء فرآوری مانعی برای تعیین صحیح نرخ خرما

3:36 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۳۴۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه وزارتخانه های خارجه و کشاورزی صادرات خرمایی ایرانی را هدفمند کنند،گفت:عدم فرآوری خرما مانعی برای تعیین نرخ بهینه برای فروش محصول در بازار است.
نیکزادی پناه
به گزارش گروه سیاسی ، حبیب الله نیکزادی پناه درباره وضعیت تولید و صادرات خرما،گفت:برای تنظیم عرضه و تقاضای بازار خرما باید با آمایش تولید میزان مصرف داخلی را با تولید بهینه تامین کرد و سپس بخشی دیگر  از تولیدات را نیز جهت صادرات  خرما فرآوری کرد.

نماینده مردم بم،ریگان،فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد بازار مطمئن قبل از تولید خرما  از الزامات توسعه صادراتی این محصول منحصر به فرد  ایرانی  است، تصریح کرد: توسعه سرمایه گذاری درصنایع جانبی خرما از جمله بازاریابی،فرآوری و بسته بندی مدرن این فرصت را برای خرماداران و  تولیدکنندگان  ایجاد می کند که محصول  را با شناسایی مشتریان بین المللی روانه  بازار مصرف کنند.

وی ادامه  داد:ایجاد ارزش افزوده و انتقال سریع تولیدات به بازار کشاورزی برای فروش محصول با نرخ مناسب  نیازمند  صنایع جانبی و تبدیلی کارآمد است  و این درحالی است که  توازن عرضه و  تقاضا در بازارخرما یکی از محورهای اساسی  برای بهبود شرایط صنعت کشاورزی تلقی می شود.

نیکزدای پناه افزود:فرآوری و بسته بندی بهینه خرما عاملی برای فروش محصول با نرخ  واقعی در بازار کشاورزی به شمار می آید و ازهمین  رو با توسعه صنایع جانبی فرآوری،می توان  خرمای ایران را تبدیل به محصولات متنوع کرد.   

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه وزارتخانه های خارجه و کشاورزی برای حمایت از تولیدکننده داخلی صادرات خرمای ناب ایرانی را هدفمند کنند،یادآورشد: عدم فرآوری خرما مانعی برای تعیین  نرخ بهینه برای این محصول صادراتی به شمارمی آید.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *