نقش آفرینی‌های رزمندگان کاشانی در دوران دفاع مقدس مستندسازی شود

18:28 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۳۲۵
نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: عملیاتی که رزمندگان کاشانی در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند، مشخص و مستندسازی شود.
نماینده ولی فقیه در کاشان
به گزارش گروه سیاسی ، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با اعضای هیئت امنای امنای باغ موزه دفاع مقدس کاشان با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: آغاز سال جدید دوران دفاع مقدس حال و هوای دیگری داشت آنانی که در جبهه‌ها حضور داشتند با پهن کردن سفره‌های هفت سین در سنگرها به استقبال سال جدید می‌رفتند که این نمونه‌ای از خاطراتی است که باید جمع آوری و ثبت شود.

وی با بیان اینکه مسئله جهاد و دفاع از دین مسئله‌ای است که از آغاز خلقت تا پایان ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دارد، افزود: بر همین مبنا با پایان دفاع مقدس رسالت، مأموریت و مسئولیت جبهه توحیدی پایان نیافته است و ما در ابتدای مسیر قرار داریم.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه فلسفه آفرینش بر اساس رویایی حق و باطل بوده‌است، خاطرنشان کرد: این رویارویی در امتداد زمان به شیوه‌ها و شکل‌های مختلفی صورت گرفته اما در محتوا یک حقیقت وجود دارد و آن همان تقابلی است که با هابیل و قابیل آغاز شد.

نمازی ضمن اشاره به دوران حضرت نوح (ع) بیان کرد: این مواجهه در این زمان به شکل دیگری به وقوع پیوست و موحدان سوار بر کشتی نوح شدند و نجات یافتند همان سفینه‌ای که اهل بیت(ع) سبب سعادتمندی و رهایی پیروان خود می‌شوند با این توضیح که این کشتی نجات مبتنی بر فرهنگ و معنویت است.

وی ضمن اشاره به سایر داستان‌های نقل شده در قرآن کریم در مورد تقابل جبهه حق و باطل نظیر جنگ موسی(ع) با فرعون عنوان کرد: رویارویی جبهه حق و باطل پس از ظهور اسلام،  از مکه آغاز شد و سپس به مدینه آمد و پس از آن تا عراق، خراسان، بغداد و  سامرا ادامه یافت.

رئیس هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس افزود: خمیرمایه تعلیم و تربیت که در داستان امت‌های پیشین بیان می‌شود مأموریت ما را نشان می‌دهد  به این معنا که دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس که تداوم ادوار تاریخی رویارویی جبهه حق و باطل بوده را حفظ و احیا کنیم.

نمازی با تمجید از تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و آغاز به کار باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: نوجوانان، جوانان، دانش آموزان، دانشجویان و نسل‌های آینده باید با ظرفیت‌ها و سرمایه بزرگی که خدای متعال نصیب ملت ایران کرده آشنا و از آن بهره مند شوند زیرا دفاع مقدس از نظر ظاهری تمام شده اما همچنان نبرد ما با دنیای استکبار وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت جمع‌آوری خاطرات خانواده‌های شهدا تأکید کرد: نباید فکر کرد که تاریخ جنگ در خاطرات چند نفر خلاصه می‌شود بلکه تاریخ جنگ وسعتی به اندازه ایران اسلامی، رزمندگان و مادران شهدا دارد که باید تا زمانی که از وجود خانواده‌های معظم شهدا به عنوان سرمایه های بزرگ این ملت بهره مند هستیم نسبت به گردآوری خاطرات ارزشمند آنان اقدام کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به نقش آفرینی رزمندگان کاشانی در عملیات مختلف گفت: عملیاتی که رزمندگان این منطقه در دوران دفاع مقدس در قالب لشگرها و تیپ‌های مختلف حضور داشته‌اند مشخص و تمام ویژگی‌ها و شاخصه‌های این نقش آفرینی مستند شود تا دانش آموزان و دانشجویان بتوانند با بازدید از آن با فضای حاکم بر این عملیات بیش از پیش آشنا شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *