کشف و ضبط 25 تن مواد مخدر/ جمع آوری شش هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال ۹۵ در مشهد

10:58 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۳۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی خدابخشی با اشاره به جمع آوری شش هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال ۹۵ در مشهد گفت: طی سال گذشته توسط فرماندهی انتظامی استان 25 تن کشفیات مواد مخدر صورت گرفت.
قاضی مهدی خدابخشی در گفت‏‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، با اشاره به طرح‌های اجرایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته در مشهد اظهار کرد: بیش از 92 درصد از جرائم مواد مخدر مشهد مربوط به مناطق حاشیه شهر است که در این راستا هشت مرکز آلوده کلان و 278 مرکز جزئی آلوده در حوزه مواد مخدر در حاشیه شهر شناسایی شده و برای پاکسازی در دستور کار است.

وی بیان کرد : از ابتدای سال گذشته در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق حاشیه شهر و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر طرح های مختلف و مداومی با مرکزیت دادستانی و همکاری بسیج و نیروی انتظامی انجام شد.

خدابخشی ادامه داد : با اجرای این طرح علاوه بر جمع آوری شش هزار معتاد متجاهر ، جرائم مربوط به مواد مخدر نظیر سرقت نیز حدود 30 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد : در روزهای پایانی سال گذشته نیز طرح جمع آوری معتادان متجاهر به صورت ویژه دنبال و 737 معتاد متجاهر که 82 نفر آنها شهرستانی و 46 نفر زن هستند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود : همچنین از ابتدای سال گذشته تا اسفند ماه طی عملیات پلیس نیز هزار و 120 معتاد توسط پلیس انتظامی مشهد و 19 هزار و 268 نفر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند که بخش عمده ای از این افراد در مراحل اولیه تشکیل پرونده رفع و رجوع شدند.

خدابخشی ادامه داد : طی سال گذشته توسط فرماندهی انتظامی مشهد 2 تن و 365 کیلو و توسط فرماندهی انتظامی استان 25 تن کشفیات مواد مخدر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار 300 معتاد در کمپ‌ها تحت مداوا هستند ، افزود : یک مرکز دولتی اقامت اجباری معتادان متجاهر در مشهد ویژه زنان و یک مرکز ویژه مردان با ظرفیت نگهداری 800 نفر فعال است که برای برای ایجاد ظرفیت بیشتر با مراکز خصوصی ترک اعتیاد قرارداد منعقد شده و سرریز معتادان جمع آوری شده در مراکز خصوصی نگهداری می شوند.

خدابخشی خاطرنشان کرد : پرونده های موجودی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از سال گذشته هفت هزار و 699 پرونده بود و از ابتدای امسال نیز تعداد ورودی پرونده در سال جاری 27 هزار و 685 فقره و تعداد پرونده های خروجی 28 هزار و 370 مورد بوده است که فزونی پرونده های خروجی بر پرونده های ورودی بیانگر عملکرد مثبت این مجموعه است.

جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد : برنامه سال آینده دادسرا نیز تداوم طرح های جمع آوری معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر و شناسایی و بازدید از عطاری های سطح شهر است .

خدابخشی تاکید کرد : آسیب عطاری ها در مشهد جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *