رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش بینی کاهش نرخ رشد اقتصادی در سال 96/ پوست اندازی صنعت در سال جدید

11:00 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۲۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران، با بیان این که در سال 96 پیش بینی‌ها حکایت از کاهش رشد نفت دارد گفت: با توجه به در اختیار داشتن حجم بالایی از رشد اقتصادی احتمال کاهش کلی رشد اقتصاد وجود داشته و به نظر می رسد این رشد از 6درصد به 3 درصد کاهش یابد.
صنعتمهدی پور قاضی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در ارتباط با وضعیت صنعت در سال 95 اظهار کرد: در 9ماهه پایانی سال 95 صنعت کشور شاهد رشد بوده و در مجموع رشد حدود 6 درصد اعلام شده اما این رشد شامل تمامی صنایع نبوده و عمدتا در بخش‌های نفت،گاز و پتروشیمی شاهد این افزایش بوده‌ایم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی تهران با بیان این که پیش بینی‌ها از رشد برای سال 96 حکایت از کاهش رشد نفت دارد، گفت: پیش بینی‌ها برای سال آینده حکایت از کاهش رشد در بخش‌های متکی به نفت دارد و با توجه به در اختیار داشتن حجم بالایی از رشد اقتصادی احتمال کاهش کلی رشد اقتصاد وجود داشته و به نظر می رسد این رشد از 6درصد به 3 درصد کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به رکود صنعت در سال 95 بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی از ادامه فعالیت باز مانده و یا به صورت نیمه تعطیل درآمده‌اند.

رئیس کمسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران، خاطر نشان کرد: با وجود تسهیلاتی که در ماه‌های اخیر به صنعت کشور اختصاص داده شده اما همچنان از فعال شدن واحدهای صنعتی خبری نیست.

پور قاضی ادامه داد: به نظر میرسد در سال 96 صنعت کشور با تغییرات زیادی روبه‌رو خواهد شد و احتمالا برخی از شرکت‌ها کم بازده از رده خارج شده و در مقابل بخش‌های دیگری مخصوصا در حوزهای گردشگری و آی تی با توجه به پتانسیل داخلی رشد خوبی داشته باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *