رکود و بیکاری در کشور غوغا می کند/ کاسبان سراسر کشور، ایده کفاش های تبریزی را اجرا کنند

14:53 - 02 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۲۵۰
آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی که در سالهای اخیر دامن گیر کشورمان شده ، موجب گشته که به مدت سه سال متوالی، اقتصاد دغدغه اصلی مسئولان و مردم کشور شود، تصریح کرد: امیدوایم مسئولان نامگذاری ها را جدی بگیرند و به شعار اکتفا نکنند.
آیت الله مجتهد شبستری
آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه تمامی رهنمودها و پیامهای مقام معظم رهبری از جمله نامگذاری سال های مختلف، همواره بجا و بسیار شایسته بوده است، اظهار کرد: ایشان نیاز و مقتضیات زمان و کشور را در نامگذاری سال های مختلف در نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی که در سالهای اخیر دامن گیر کشورمان شده ، موجب گشته که به مدت سه سال متوالی، اقتصاد دغدغه اصلی مسئولان و مردم کشور شود، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان نامگذاری ها را جدی بگیرند و به شعار اکتفا نکنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کارهایی که در سال گذشته در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام شده، نسبتا بد نبوده ولی در حد ایده آل هم نبوده است، عنوان کرد: رکود و بیکاری در کشور بیداد و غوغا می کند و در این زمینه دولت باید بیش از پیش به فکر اشتغال جوانان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز بسیاری از جوانان فارغ التحصیل کشورمان بیکار هستند، افزود: باید برای به سر و سامان رساندن این عزیزان هر چه در توان داریم انجام دهیم.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: باید کالاهایی که در داخل تولید می شود از استاندارد خوب برخوردار شود؛ کالاهایی که از نظر کیفیت و مرغوبیت قابل رقابت با تولید خارجی نیستند، مشکلی را حل نمی کنند؛ جنس مرغوب هم در داخل مصرف و هم موجب صادرات و ارزآوری می شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود، تاکید کرد: متاسفانه بازارها از اجناس خارجی پر است که این اجناس یا از طریق قاچاق یا از راه واردات بی رویه وارد مغازه ها شده اند.

فقط کالا ایرانی می فروشیم

وی در پایان با بیان اینکه بازار کفاش های تبریز چند ماه است که ابتکاری جالب به خرج داده و مغازه داران در بالای در مغازه هایشان نوشته اند که "ما فقط کالای ایرانی می فروشیم"، گفت: امیدوارم این رویه در سراسر کشور تسری پیدا کند و نه فروشندگان جنس خارجی بفروشند و نه خریداران به دنبال جنس خارجی باشند.




ضدقاچاقچیان
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
0
0
دروودبرشرف کسانی که فقط جنس ایرانی مصرف میکنند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *