اشتغالزایی و رونق تولید در گرو مقابله با قاچاق کالا

4:00 - 03 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۲۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر نقش مقابله با قاچاق کالا و مهار واردات بی رویه در رونق تولید داخل تاکید کرد.
قاچاقبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، روی موضوع توسعه اقتصادی کشور و رفع مشکلات تاکید دارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید پذیرفت در سال ۹۵ اقدامات عملی در زمینه  رفع مشکلات اقتصادی انجام نشد به دلیل اینکه اگر این مهم اجرایی می شد اشتغالزایی با رشد چشمگیر و بخش تولید با رونق محسوس روبرو می شد.

این نماینده مردم  در مجلس دهم افزود: مقام معظم رهبری روی موضوع جلوگیری از واردات بی رویه و همچنین مقابله با قاچاق کالا تاکید دارند و اگر مسئولان اجرایی در این زمینه عملکرد مطلوب داشته باشند شرایط برای رونق تولید فراهم می شود که به اشتغال زایی منتهی می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی تولید می‌شوند، باید حرام شرعی و قانونی شناخته شود، افزود: باید اولویت برخورد با قاچاقچیانی باشد که با کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می کنند.

مشکلات تولیدکنندگان رفع شود

موموسوی لارگانی تصریح کرد: تولیدکنندگان در کشور با مشکل سخت گیری در زمینه اخذ مالیات، عملکرد ضعیف شبکه بانکی و امور بیمه ای روبرو هستند که باید این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه هزینه های تولید در کشور بالا است، افزود:  تسهیل شرایط بخش تولید، زمینه رونق اشتغالزایی را در کشور فراهم می کند و باید تمامی مسئولان با همدلی و همکاری زمینه توسعه کشور را فراهم کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تسهیل صادرات و توجه به بازار بین المللی یکی دیگر از مولفه های مهم است که در رونق تولید و اشتغالزایی نقش مهمی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *