نمایشگاه تمبرهای نوروزی در خانه حیدرزاده تبریز برگزار می شود

14:45 - 02 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۲۱۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی گفت:تمبرهای نوروزی، در نمایشگاهی در خانه تاریخی حیدرزاده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته که نمایانگر نیم‌قرن قدمت تمبر در صنعت پست ایران است.
به گزارش گروه جامعه ،مرتضی آبدار در خصوص هدف برگزاری نمایشگاه تمبرهای نوروزی گفت: تمبر یکی از مهم‌ترین لوازم سیستم پستی کشورهاست که علاوه بر کاربرد آن در پرداخت هزینه‌های پستی، در مناسبت‌های مختلف نیز با طرح‌های ویژه برای ثبت وقایع مهم، چاپ شده است، نکته قابل توجه این است که از نخستین انتشار تمبر در جهان بیش از ۱۷۰ سال می‌گذرد.

آبدار افزود:نمایشگاه حاضر شامل تمبرهای نوروزی منتشرشده کشورمان از سال 1343 تا  1396 است که به‌همت معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای بازدید مسافران نوروزی برپا شده‌است.

وی ادامه داد:نمایشگاه تمبرهای نوروزی در خانه تاریخی حیدرزاده از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین، از ساعت ۹ الی ۱۹ میزبان همشهریان و مسافران نوروزی خواهد بود.

 آبدار در پایان خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه تمبرهای نوروزی در خانه حیدرزاده، نمایشگاه آثار صنایع‌دستی مینو جهانگیری و جلیل مثنی تولیدکنندگان آثار صنایع‌دستی تزیینی نیز در استان دایر است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *