ارتقای مبادلات تجاری تا ۳۰ میلیارد دلار میان ایران و ترکیه

18:04 - 01 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۲۱۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رجب طیب اردوغان بر ارتقای بادلات تجاری تا ۳۰ میلیارد دلار میان ایران و ترکیه تأکید کرد.

: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رجب طیب اردوغان بر ارتقای بادلات تجاری تا ۳۰ میلیارد دلار میان ایران و ترکیه تأکید کرد.

به گزارش ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید بر همکاری نزدیک کشورهای اسلامی در اوضاع کنونی منطقه و جهان، گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از ریاست مجلس شورای اسلامی بر اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در یک سال گذشته، اظهار داشت: ریاست مجلس ملی ترکیه در دوره جدید با استفاده از تجربیات ایران، هم‌افزایی مناسبی برای کمک به حل و فصل مسائل جهان اسلام فراهم می‌کند.

همچنین در این دیدار طرفین درباره همکاری‌های دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و موضوعات جهان اسلام تبادل نظر کردند.

در این دیدار دو طرف با اشاره به مشترکات و توانمندی‌های موجود ایران و ترکیه، دستیابی به هدف 30 میلیارد دلار تجارت را امکان‌پذیر اعلام کردند و همکاری بیشتر در زمینه انرژی، حمل و نقل، تجارت و صنعت را حائز اهمیت دانستند.

لاریجانی و اردوغان همچنین درباره تحولات منطقه خاورمیانه، بر همکاری و تلاش دو کشور برای مساعدت یافتن راه‌های حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشات و استقرار صلح و ثبات در کشورهای اسلامی اشاره کردند و همچنین توافق شد در این زمینه رایزنی های ایران و ترکیه افزایش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *