وزیر سابق علوم یک اصولگرای اصیل است/ فرجی‌دانا تداوم مسیر اعتدال را به وزارت ترجیح داد

15:28 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۲۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزیر علوم در جلسه امروز مجلس نشان داد که اصولگرای اصیل است، تاکید کرد: فرجی دانا ترجیح داد که خود وزیر نباشد، اما مسیر اعتدال در دانشگاه‌ها تداوم یابد.

: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزیر علوم در جلسه امروز مجلس نشان داد که اصولگرای اصیل است، تاکید کرد: فرجی دانا ترجیح داد که خود وزیر نباشد، اما مسیر اعتدال در دانشگاه‌ها تداوم یابد.

حسام‌الدین آشنا در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان درباره استیضاح امروز وزیر علوم و بازپس‌گیری رای اعتماد مجلس از فرجی دانا در کمتر از 9 ماه، اظهار کرد: وزیر علوم در جلسه استیضاح امروز نشان داد که یک اصولگرای اصیل است.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور  تصریح کرد: فرجی‌دانا با تکیه بر اصولی تقدم کیفیت بر کمیت‌گرایی، دسترسی عادلانه به دوره‌های تکمیلی در آموزش عالی، مبارزه با فساد سیستماتیک و آرامش‌بخشی به فضای سیاسی دانشگاه ترجیح داد خود وزیر نباشد، اما مسیر اعتدال در دانشگاه‌ها تداوم یابد.

نمایندگان مردم در خانه ملت پس از بررسی سخنان موافقان و مخالفان استیضاح وزیر علوم با 110 رای مخالف 145 رای موافق 15 رای ممتنع، از مجموع 270 رای، حکم به برکناری رضا فرجی دانا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دادند و رای اعتمادی که 9 ماه پیش به وی داده بودند را پس گرفتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *