روند صعودى وضعيت اقتصادى كشور در سال ٩٥/ وزارت نفت نقطه قوت دولت يازدهم

11:44 - 02 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۱۹۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عضو اتاق بازرگانی ایران با بيان اين كه در سال ٩٥ رشد مثبتى هر چند كوچك در اقتصاد ايران روبه رو بوده ايم گفت: وضعيت اقتصادى ايران رو به بهبود بوده اما با توجه به توقع ايجاد شده در پسابرجام همچنان به دستاوردهايى كه مردم آن را در زندگى خود حس كنند، نرسيده ايم.
روند صعودى وضعيت اقتصادى كشور در سال ٩٥/ وزارت نفت نقطه قوت دولت يازدهممجيد رضا حريرى در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى ميزان با اشاره به اينكه شاخص هاى اقتصادى چند ماه اخير مى تواند علائم خوبى براى بهبود وضعيت اقتصادى ايران باشد، اظهار كرد: باتوجه به شاخص هاى اقتصادى مثبت كه در چند ماه اخير شاهد آن بوده ايم مى تواند گفت وضعيت اقتصادى ايران رو به بهبود بوده اما با توجه به توقع ايجاد شده در پسابرجام همچنان به دستاوردهايى كه مردم آن را در زندگى خود حس كنند، نرسيده ايم.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: در بعد از توافق هسته اى رشد ٤درصدى در كشور اتفاق افتاده و نرخ تورم به كمتر از ١٠درصد رسيده اما همچنان مردم تغيرات را در زندگى روزمره حس نمى كنند و علت آن مريضى هاى مختلف اقتصادى در سال همى اخير بوده است. 

وى گفت: علاوه بر اقتصاد مريضى كه در حدود ٤دهه گذشته با آن مواجه بوده ايم، اقتصاد ايران در ١٠ سال اخير كاملا تخريب شده كه اصلى ترين دليل آن افزايش فشارهاى بيرونى و تحريم ها و البته به كارگيرى سياست هاى داخلى غلط بوده است.

حريرى با اشاره به دستاوردهاى مثبت دولت يازدهم خاطر نشان كرد: برخى از عملكردهاى دولت مانند رفتارهاى انضباط مالى و دقيق ارائه شدن صورت هاى مالى بانك ها كه هرساله با ارقام  اشتباه منتشر مى شد را مى توان از دستاوردهاى مهم دولت دانست. 

 نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین بيان كرد: از سوى ديگر از مهم ترين دستاوردهاى دولت مى توان به اجراى سياست هاى دولت در حوزه نفت و افزايش صادرات آن اشاره كرد كه به اعتقاد بيشتر كارشناسان وزارت نفت يكى از قوى ترين وزارت خانه هاى دولت يازدهم بوده است. 

وى ادامه داد : از اين رو بازگشتن به سطح توليد نفت در قبل از تحريم ها را مى توان عملكرد خوب وزارت نفت دانست.

انتهاى پيام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *