کلاشینکف در حال ساخت جنگ افزار 20 تنی است

0:00 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۱۸۳۶
شرکت «کلاشنیکوف کانسرن» که در سال ۱۹۴۷ میلادی و با تولید اسحله کلاشنیکف معروف، نام خود را بر سر زبان ها انداخت، قصد دارد تا در آینده ای نزدیک از جدیدترین محصول خود که یک جنگ افزار زمینی بدون سرنشین محسوب می شود، رونمایی کند. با تک شات همراه باشید.
کلاشینکف در حال ساخت جنگ افزار 20 تنی است
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از شهر خبر، الکسی کریوروچکو، مدیرعامل کمپانی «کلاشنیکف کانسرن» که به خوبی از ذائقه نیروهای نظامی جهان باخبر است، به تازگی در مصاحبه ای با رسانه های روسی اعلام کرد که هم اکنون مهندسان این شرکت، در حال ساخت دستگاه جنگی پیشرفته ای هستند که وزن آن به ۲۰ تن می رسد و قرار است از آن برای جابجایی و حمل موشک های ضد تانک و مسلسل ها مورد استفاده قرار گیرد.

علاقه‌مندان به خبرهای نظامی حتماً به یاد دارند که این شرکت در سال گذشته میلادی، از خودروی و یا بهتر بگوییم یک ربات نظامی هوشمند بدون سرنشین به نام BAS-01G Soratnik رونمایی و از قابلیت های خارق العاده آن پرده برداشت. این ربات هم اکنون در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار دارد و قادر به حمل ۴ موشک ضد تانک و یک مسلسل است.

اما دستاورد جدید مهندسان کلاشنیکف کانسرن، به گونه ای طراحی شده که نه تنها یک سر و گردن از محصول قبلی خود بالاتر است، بلکه به لطف قابلیت ها و قدرت بالای خود، می تواند رقیبی جدی برای نفربر M1126 Stryker ICV ارتش آمریکا محسوب شود.

همانطور که اشاره شد جنگ افزار Soratnik از قابلیت حرکت خودران نیز بهره می برد به طوری که قادر است تا ۱۰ روز را در حالت استندبای فعال بماند و گوش به زنگ دستور فرمانده باشد. همچنین، با اعمال تغییرات، این ماشی می تواند تا ۸ موشک ضد تانک لیزری Kornet-EM و یا یک مسلسم ۳۰ میلیمتری را حمل کند.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص سرعت محصول جدید کلاشنیکف به بیرون درز نکرده، اما ربات سوراتنیک قادر است با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید. در هر حال، هنوز مراحل توسعه و ساخت جنگ افزار زمینی بدون سرنشین کلاشنیکف به پایان نرسیده و باید منتظر ماند و هنر مهندسان این شرکت خوشنام نظامی را دید.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *