ادامه فعالیت خط 5 ایرالکو بر اساس تصمیم کمیسیون کارگری مشخص می‌شود

1:36 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۱۷۴۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار مرکزی گفت:‌ ادامه فعالیت خط پنج ایرالکو بر اساس تصمیم کمیسیون کارگری مشخص می‌شود.
استاندار مرکزی
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، محمود زمانی‌قمی امروز در نشست کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: هر گونه تصمیم گیری در خصوص روند تولید در خط پنج شرکت آلومینیوم ایران بر اساس نظر کمیسیون کارگری انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نیاز است کمیسیون کارگری استان مرکزی با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیریت بحران، مدیریت فنی استانداری، محیط زیست و نماینده سازمان های مردم های سازمان نهاد این استان تا قبل از سیزدهم فروردین ماه تشکیل جلسه داده و با انجام کار کارشناسی در خصوص فعالیت و یا تعطیلی خط پنج این شرکت تصمیم گیری کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ارتقا و تضمین سلامت مردم شهرستان اراک از اولویت‌های استانداری مرکزی است و صورت تصمیم کمیسیون کارگری مبنی بر تعطیلی خط پنج شرکت آلومینیوم ایران، روند تولید در این خط در اولین فرصت باید متوقف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در ادامه این نشست ابراز داشت: کیفیت هوای شهرستان اراک در 260 روز از سال جاری در شرایط سالم و 101 روز در شرایط ناسالم قرار داشته که کیفیت هوای ناسالم در این شهرستان نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر افزایش یافته است.

محمودی افزود: از مجموع روزهایی که هوای اراک در شرایط ناسالم قرار داشت، 96 روز برای گروه های حساس و پنج روز برای تمامی گروه ها ناسالم بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین آلودگی هوای کلانشهر اراک در تیر ماه امسال با 37 روز ناسالم و کمترین آلودگی در فروردین ماه با یک روز هوای ناسالم ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان افزود: جمع‌آوری خط چهار شرکت ایرالکو ایران، احداث کارگاه آند سازی در خارج از شهر اراک، تامین سوخت یورو چهار، تامین سوخت نیروگاه شازند از گاز طبیعی، اجرای گازرسانی به کوره های آجرپزی، تثبیت شن های روان کویر میقان اراک به میزان 50 هکتار در سال گذشته و 101 هکتار در سال جاری، احداث هفت تقاطع غیرهمسطح، ساخت پنج پارکینگ طبقاتی و ایجاد 300 هکتار فضای سبز در این شهرستان از جمله اقدام های دولت تدبیر و امید برای کاهش آلودگی این کلانشهر بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *