رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظر نماینده مشهد نسبت به موقوفه کردن اماکنی که متعلق به آستان قدس است

10:00 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۱۷۳۴
حجت الاسلام پژمانفر گفت: اقدام اخیر آستان قدس رضوی در موقوفه کردن اماکنی که متعلق به این آستان است می تواند موجب ایجاد انگیزه برای افزایش موقوفات در مشهدالرضا که امری بسیار مهم است، باشد.
آستان قدس رضوی
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه آستان قدس یکی از مهمترین مراکز فرهنگی کشور است که هر ساله حداقل با بیش از 25 میلیون زائر ایرانی و چندین میلیون زائر خارجی سر و کار دارد، عنوان کرد: از لحاظ قلبی و ایمانی نیز صدها میلیون انسان دلبسته ی حرم نورانی و مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، نسبت به مشهدالرضا تعلق خاطر دارند و از همین رو انتظار این است که همانگونه که مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی  پناهگاه زائران است، بتواند همه مطالبات زوار را نیز پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه سالیان زیادی است که حضور زائران در مشهدالرضا رشد قابل توجهی داشته است و افراد با شرایط اقتصادی متفاوت از داخل و خارج از کشور، خودشان را به جوار ملجا نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) می رسانند، تصریح کرد: توسعه زیرساختها برای انجام یک زیارت بامعرفت همراه با آرامش و آسایش برای زائرین، یکی از ضروریات است که الحمدلله در مدیریت جدید آستان قدس به این مورد توجه ویژه ای شده است.

حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: اگرچه در مدیریت آیت الله طبسی زیرساختهای فراوانی در اطراف حرم مطهر، صحن ها، اماکن متبرکه و رواق ها ایجاد شده بود، اما امروز می بینیم که فضاهای بیرونی حرم، اردوگاهها و اقامتگاهها برای میقات زائرین در حال فراهم شدن است.

این نماینده مشهد در پایان گفت: اقدام اخیر آستان قدس رضوی در موقوفه کردن اماکنی که متعلق به این آستان است می تواند موجب ایجاد انگیزه برای افزایش موقوفات در مشهدالرضا که امری بسیار مهم است، باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *