بیش از 200 نفر تاکنون برای انتخابات سال آینده ثبت نام کردند/ ورزشکاران و هنرمندان در فرمانداری تهران+تصاویر/انتخابات الکترونیکی در 19 شهر استان تهران برگزار می شود

8:10 - 30 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۷۲۴
ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دقایقی پیش در تمامی فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور آغاز شد.
-گروه سیاسی: از ساعت 8 صبح امروز (سی امین روز اسفندماه 1395)، ثبت نام از داوطلبان شرکت در رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

209 نفر ثبت نام کردند
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۴:۵۲

فرماندار تهران از ثبت‌نام 209 نفر از داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری تهران تا لحظه تحویل سال نو خبر داد.

مرتضی الویری در محل فرمانداری تهران حاضر شد
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۳:۳۵
مرتضی الویری از شهرداران پیشین تهران برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در محل فرمانداری تهران حاضر شد.
از خیلی از اعضا بیشتر می دانم؛ جای کسی را تنگ نکردیم
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۲:۵۷
هادی ساعی پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه حدود 10 سال است که عضو شورای شهر هستم گفت: تحصیلات من شهرسازی است و جزء افراد معدودی هستم که سابقه 10 سال عضویت در شورای شهر و 8 سال هیات رییسه شورای شهر بودم.

او درباره عملکرد ورزشکاران عضو شورای شهر تهران گفت: ورزشکاران عضو شورا به نسبت اعضای دیگر عملکرد خوبی داشتند و اگر بیشتر نبوده حداقل مساوی بوده است.

ساعی درباره انتقاداتی که به عملکرد ورزشکاران شورا می شود، اظهار کرد: سیاسیون فکر می کنند ورزشکاران و کسانی که محبوب هستند جای آنها را تنگ کرده اند. من 35 سال است که ورزش می کنم و در تمام عمرم ورزشی ام، مسئولان ورزشی افراد سیاسی بوده اند. برخی فکر می کنند اعضای ورزشکار شورا فقط ورزشکار هستند در حالی که افتخارم تحصیلات در رشته شهرسازی است.

این عضو فعلی شورای شهر گفت: شاید پنج نفر باشیم که سابقه عضویت در شورای شهر حدود 10 سال باشد. در بحثهای شهری اطلاعات من خیلی بیشتر از اعضای جدید است.

وی در پاسخ به این پرسش که به عملکرد شورای شهر دوره چهارم چه نمره ای می دهید، گفت: نمره قبولی می دهم. اما مشکلات شهر تهران بزرگ است و هرکاری می کنید به چشم نمی آید.



لیست 1 بعلاوه 21 امید برای انتخابات منتشر خواهد شد
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۲:۲۳
محمد حقانی پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شوراها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که گفته می شود اصلاح طلبان در لیستی که تهیه کرده اند قرار است مهرعلیزاده را برای شهرداری تهران معرفی و کارگزاران در لیستی که برای انتخابات شوراها ارائه می دهد به دنبال شهرداری محسن  هاشمی است، این اختلافات در چه حدی است؟ گفت: اختلاف نظر و تفاوت سلیقه ها در همه جا وجود دارد حتی خانواده ها. ما اطمینان دارم یک لیست 21 نفره منتشر خواهد شد و اصلاح طلبان و افرادی که در قالب این جریان حرف می زنند در لیست 21 نفره گنجانده می شود. اینکه چه کسی سرلیست باشد مشخص نیست  و همه این ها به پایان تایید صلاحیت ها باز می گردد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لیست 21 +1  امید برای انتخابات منتشر خواهد شد، تاکید کرد: بعید می دانم از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها دو لیست بیرون بیاید.

وی با تاکید براینکه نمی توان از اکنون درباره شهردار آینده تهران حرف زد، اظهار کرد: باید منتظر ماند تا نتیجه بررسی صلاحیت ها منتشر شود و بعد مشاهده کنیم چه افرادی در لیست 21 نفره امید قرار خواهند گرفت. بعد از آن نیز باید منتظر ماند و دید چند نفر از این افراد می توانند وارد شورای شهر شوند.

حقانی تصریح کرد: این مباحثی که مطرح می شود بیشتر گمانه زنی بوده و باید منتظر ماند.

عضو اصلاح طلب شورای شهر درباره نحوه بسته شدن لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران گفت: در جلسات مختلف درباره شاخص ها و معیارها صحبت و جمع بندی شده است. تخصص کافی نیست و در کنار آن باید پاکدست بودن، مبارزه با فساد و عشق به مردم نیز وجود داشته باشد.
مختاباد اختلافات بین کارگزاران و اصلاح طلبان را شایعه خواند
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۲:۰۲
عبدالحسین مختاباد پس از ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اختلاف حزب کارگزارن و اصلاح‌طلبان برای حضور محسن هاشمی و محسن مهرعلیزاده در شهرداری تهران، گفت: این اظهارات فقط شایعه است. اصلاح‌طلبان تاکنون برای بستن لیست و انتخاب شهردار جلسه‌ای نداشتند و همه این فعالیت‌ها پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: البته اعلام شهردار مور نظر لیست‌های انتخاباتی فکر خوبی است که مردم بدانند شهردار مورد انتخاب لیست‌ها چه کسانی هستند تا بر این اساس تصمیم بگیرند. اما فعلا صحبت در مورد مصادیق زودهنگام است، کارگزاران و اصلاح‌طلبان بالاخره در مورد لیست شوراها و گزینه شهردار به تفاهم می‌رسند همانطور که جناح اصلاح‌طلب، دولت و کارگزاران تاکنون سعی کرده‌اند رفتار بخردانه‌ای داشته باشند.
110 هزار نفر به عضویت دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا درمی آیند
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۱:۵۴
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در فرمانداری قزوین اعلام کرد: ۱۱۰هزار نفر به عضویت دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا درمی آیند. 

وزیر کشور
ثبت نام 150 نفر؛ بررسی صلاحیت چه زمانی آغاز می شود؟
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۱:۲۷
شهاب الدین چاوشی در حاشیه بازدید از محل ثبت‌نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران گفت:  به حمدالله روند کار مناسب پیش می رود. تاکنون حدود 150 نفر برای ثبت نام در انتخابات شوراهای تهران مراجعه و کارهای آنها در حال انجام است. امیدوارم در آستانه سال نو که به نام مطهر حضرت زهرا (س) معطر است هموطنان شاهد برگزاری انتخابات باشکوه و حماسی در 29 اردیبهشت باشند.

فرمانداری تهران

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در مجموع در حال حاضر در 16 فرمانداری در سطح استان و 33 بخشداری عملیات اجرایی ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده و مشغول هستند و تا پایان وقت اداری ششم فرودین سال جدید ثبت نام ادامه دارد. و بعد از آن تاریخ هیات های اجرایی کار بررسی صلاحیت ها و  گزارش ها را درباره نامزدها شروع می کنند.

چاوشی با بیان اینکه در مجموع استان تهران، 19 شهر دارای کرسی های هفت الی 9 نفره واجد شرایط برای انتخابات الکترنیکی هستند، ابراز امیدواری کرد برگزاری این انتخابات تجربه موفقی برای دوره های بعدی به یادگار بگذارد.

او یادآور شد: در 42 شهر حوزه تهران شورا تشکیل می شود و در  32 نقطه عشایری باید برای آن صندوق پیش بینی شود. 6200 صندوق اخذ رای در کل برای استان تهران پیش بینی شده که بخش اعظم آن را برای حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: امیدواریم طبق زمان بندی انتخابات، تا پایان وقت اداری ثبت نام با همین روندی که آغاز شده ادامه پیداکند.

چاوشی گفت: مجموع روستاهایی که واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شورای روستایی هستند، 503 روستا است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به این پرسش که تعداد شهرهایی که در آن انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، چه تعداد است، گفت: طبق قانون و برآورد انجام شده انتخابات الکترونیکی در 19 شهر استان تهران برگزار می شود.
بازدید رییس ستاد انتخابات تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۱:۲۳
سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات تهران دقایقی پیش از محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها بازدید کرد.
بازیگر ماه و پلنگ برای شورای شهر ثبت نام کرد
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۱:۲۲
تاکنون بیش از 100 نفر از جمله محمد حقانی، مختاباد ، علی صابری، غلامرضا انصاری، هادی ساعی اعضای فعلی شورای شهر، بیتا سحر خیز بازیگر،  در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند.

فرمانداری تهران
ثبت نام؛ 8 تا 16
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۱:۲۲
براساس اعلام ستاد انتخابات شورای شهر ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات شورای شهر تهران هر روز ساعت ۸ تا ۱۶ انجام می شود.

فرمانداری تهران
برای نامزدی در انتخابات شورای شهر به چه مدارکی نیاز است؟
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۰:۲۰
بر اساس اطلاعیه شاره 4 ستاد انتخابات کشور،‌ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراها بدین شرح است:

1- اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن
2- اصل کارت ملی و تصویر آن
3- اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن
4- چهار(4) قطعه عکس جدید 4 × 3
5- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.
6- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار
7- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند .
8- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده 28 قانون.
9- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر
10- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.

فرمانداری تهران

گفتنی است آن دسته از داوطلبانی که پیش از این از طریق دفاتر پیشخوان دولت نسبت به پیش ثبت نام اقدام نموده اند،‌ کد پیش ثبت نام خود را در هنگام ثبت نام ارائه می دهند.

رییس شورای اول شهر تهران در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرد
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۰:۱۵
صدرالدین علیپور مشاور معصومه ابتکار، قادر مرزی، مجید سرسنگی، خسروی رییس شورای اول شهر تهران در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند.
تاکنون چند نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نامزد شدند؟
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۰۹:۴۵
عیسی فرهادی فرماندار تهران صبح امروز و در اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ساعات اولیه ثبت‌نام، شاهد حضور بیش از 150 نفر برای نامزدی در انتخابات شوراها در محل ثبت‌نام هستیم.

فرمانداری تهران

وی افزود: این حضور نشان‌دهنده حضور با شکوه مردم در انتخابات است.
وزیر کشور از ستاد انتخابات قزوین بازدید کرد
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۰۹:۴۵
 عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش به همراه تنی چند از مسئولان استان قزوین، از جمله استاندار قزوین، فرماندار، معاونان استاندار با حضور در محل فرمانداری قزوین از ستاد انتخابات استان قزوین بازدید کرد.
نخستین ثبت نام در سیستان و بلوچستان صورت گرفت
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۰۸:۲۰
نخستین ثبت نام در این انتخابات که برابر جدول زمانبندی انتخابات تا 6 فروردین ماه 1396 ادامه خواهد داشت، در استان سیستان وبلوچستان انجام شد.
آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۰۸:۱۶
ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دقایقی پیش در تمامی فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور آغاز شد.   

فرمانداری تهران

 
از ساعت 8 صبح امروز (سی امین روز اسفندماه 1395)، ثبت نام از داوطلبان شرکت در رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *