قدردانی از عملکرد 5 ساله آیت‌الله آملی/ سران 3 قوه برای کاهش بروز جرم تلاش کنند

14:59 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۱۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بررسی عملکرد 5 ساله ریاست آیت الله آملی لاریجانی، عملکرد وی را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: عملکرد ایشان در 5 سالی که بر مسند ریاست تکیه زده بودند، نمره قبولی گرفته است.

: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بررسی عملکرد 5 ساله ریاست آیت الله آملی لاریجانی، عملکرد وی را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: عملکرد ایشان در 5 سالی که بر مسند ریاست تکیه زده بودند، نمره قبولی گرفته است.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان، با اشاره به تمدید حکم رئیس قوه قضائیه برای 5 ساله دوم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکنون در مورد آقایان یزدی و شاهرودی، روسای قوه قضائیه پیشین نیز همین رویه را داشتند و حکم آن‌ها را برای دور دوم تمدید کردند؛ یعنی بنای ایشان بر این است که فرصت بیشتری به روسا بدهند تا با برنامه‌های بلندمدت، قوه را به وضعیت مطلوبی برسانند.

وی تاکید کرد: هر 3 رئیس قوه‌‌ای که تاکنون بر این کرسی تکیه زده‌اند از نظر شخصیت علمی و ثبوتی مشکلی ندارند. مهم بررسی اثباتی و عملکردی ایشان است که با توجه به امکانات و ابزاری که وجود داشته کارنامه مقبولی داشتند. تمدید احکام هر 3 بزرگوار نشان از همین وضعیت دارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه در ارزیابی عملکرد هر مجموعه ای باید عوامل زمانی و مکانی را نیز در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه هر چه جمعیت بیشتر می‌شود و هر چه مسائل جنبی کشور تفاوت می‌کند، بخشی از بار آن بر عهده قوه قضائیه است، هر سال تعداد پرونده‌های ورودی به قوه قضا از نظر کمیت و کیفیت متفاوت می‌شود.

اکرمی تصریح کرد: اکنون تعداد پرونده‌ها بسیار زیاد شده، ماهیت برخی از آن‌ها نیز پیچیده است؛ پرونده‌هایی مانند پرونده 3‌هزار میلیارد تومانی که در زمان کوتاهی نمی‌شود به آن رسیدگی کرد. این کندی روند بر میزان کارآمدی قوه تاثیرگذار است.

دبیر سابق جامعه وعاظ تهران درباره آینده قوه قضا نیز پیشنهاد کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اطاله دادرسی در قوه باید کوتاه‌تر شود. قوه قضائیه باید ابزار و امکاناتش را به روز کند تا با کوتاه‌تر شدن دادرسی‌ها عدالت بیشتری در جامعه حکمفرما شود.

پیشنهاد دیگر مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت اما تنها در حوزه مسئولیت‌های قوه قضا نبود. او از همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور دعوت کرد تا با تلاش همه‌جانبه زمینه بروز جرم در جامعه را کاهش دهند. او گفت: ورود سالانه 7میلیون پرونده به قوه قضائیه شایسته کشور ما نیست. همه باید تلاش کنیم که با رشد اخلاق و تقویت دینی، جامعه را صمیمی‌تر و پاکدست‌تر از گذشته ببینیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: زمانی که قانونمندی در جامعه تبدیل به یک اصل شود، کار قوه قضائیه متعادل می‌شود و در آن زمان می‌توان قضاوت بهتری از عملکرد آن ارائه داد.

نماینده ادوار مجلس برای کاهش زمینه بروز جرم در جامعه پیشنهاد دیگری نیز مطرح کرد و گفت: پیگیری‌ها در این زمینه باید از سران 3 قوه آغاز شود.

اکرمی بیان کرد: اگر اجلاس سران 3 قوه دست‌کم ماهی یک بار برگزار شود و بیشتر به مسائل زیرساختی اجتماعی بپردازد، موثر خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *