پیشرفت 82درصدی مسکن مهر در کشور / 144هزار واحد آماده واگذاری است

14:37 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۱۴
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر در کشور به 82 درصد پیشرفت رسیده است گفت: هم‌اکنون 144 هزار واحد مسکن مهر آماده واگذاری است.

: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر در کشور به 82 درصد پیشرفت رسیده است گفت: هم‌اکنون 144 هزار واحد مسکن مهر آماده واگذاری است.

به گزارش ، عباس آخوندی در نشستی که با حضور رئیس و نمایندگان کمیسیون عمران مجلس در سالن اجتماعات شرکت عمران پردیس برگزار شد، در خصوص سئوال یکی از نمایندگان مجلس در زمینه کمبود آب شرب در کشور اظهار کرد: درست است که محدودیت آبی داریم و این بحث بسیار جدی به حساب می‌آید، اما باید تعهدات به وجود آمده را به نحوی برآورده کنیم و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با وزیر نیرو برای رفع این مشکل داشته‌ایم، افزود: در نشست‌ سه‌‌جانبه‌ای با حضور مسئولان وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌ به پروژه مسائل مختلف را رسیدگی کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با ارزیابی این مشکلات، مصوبات این نشست و چگونگی رفع مشکلات زیربنایی نظیر آب، فاضلاب، برق و گاز را مورد بررسی قرار دادیم و اکنون به دنبال خدمات روبنایی نظیر مدارس و ... هستیم تا این خدمات در شهرهای جدید ایجاد شود.

پروژه‌های مسکن مهر پیشرفت خوبی دارد
آخوندی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر پیشرفت خوبی داشته است، گفت: بر اساس گزارش‌های کلی مسکن مهر، یک میلیون و 593 هزار واحد مسکن مهر در کل کشور در مرحله نازک‌کاری است و اکنون پیشرفت مسکن مهر را به حدود 82 درصد رسانده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به بزرگی این پروژه، هر یک درصد پیشرفت از دو میلیون واحد مسکونی، 20 هزار واحد مسکونی خواهد شد که این موضوع بازی با ارقام بزرگ است.

وی با بیان اینکه اخیرا با توجه به اتمام نازک‌کاری بخش زیادی از مسکن مهر، هماهنگی بسیار خوبی با وزارت نیرو انجام شده است تا این واحدها تحویل شود، بیان داشت: خوشبختانه پیشرفت خوبی در این زمینه انجام شده و 144 هزار واحد مسکونی آماده افتتاح است.

آخوندی با بیان اینکه هماهنگی خوبی با بانک مسکن صورت گرفته است، اضافه کرد: هر یک از واحد‌های مسکن مهر قراردادی دارد و باید استعلام از ثبت اسناد برای صدور دفترچه اقساط برای هر واحد انجام شود و با توجه به پروسه اداری و عملیاتی بانک وقت زیادی را می‌برد که با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مسکن، این امور اداری با سرعت بالایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تیر ماه رکورد فروش اقساطی را شکستیم، افزود: در طی یک ماه، درباره حدود 42 هزار واحد مسکن مهر، فروش اقساطی به اتمام رسیده و امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند؛ در سال‌های گذشته 18 تا 20 هزار قرارداد وجود داشته که در تیر ماه به 42 هزار فقره رسیده و اکنون به دنبال افزایش این آمار هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با افزایش این آمار می‌توانیم هر چه زودتر دفترچه‌های فروش اقساطی را به مردم بدهیم و حس تملک به مردم دست دهد؛ همچنین از محل بازگشت آن برای اتمام عملیات پروژه‌ها تأمین اعتبار کنیم.

مسکن؛ بخش پیشتاز برای خروج از رکود
آخوندی ضمن قدردانی از حمایت نمایندگان مجلس افزود: پروژه‌ها به خوبی در حال انجام و پیشرفت است و این بازدید حس واقعی را به نمایندگان مجلس داد که ما در چه وضعیتی قرار داریم و چگونه کار را پیش می‌بریم؛ در آینده نیز امیدواریم در جهت تبعیت از ابلاغ مقام معظم رهبری و با توجه به انجام این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی، بتوانیم به استراتژی توجه به بخش خصوصی باز گردیم.

وی ادامه داد: هماهنگی‌هایی با بانک مرکزی صورت گرفته است که در کمیسیون عمران مجلس، توضیحات مفصل را ارائه خواهم کرد و به بخش مسکن به عنوان نخستین بخش پیشتاز برای خروج از رکود توجه می‌شود؛ برای ساخت و سازهای بزرگ هم ناظر گذاشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ‌ کدام از پروژه‌ها بدون نظارت نخواهد بود، تصریح کرد: اگر جایی با مشکل مواجه شویم، کوتاه نمی‌آییم و برخورد قاطعی انجام می‌دهیم تا این پروژه‌ها به خوبی انجام شود.

آخوندی در خصوص حفظ یکپارچگی مدیریتی گفت: خوشبختانه این کار را انجام می‌دهیم و رها نخواهیم کرد و مورد به مورد آن را پیگیری می‌کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *