رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشکول گدایی ترکیه در برابر اتحادیه اروپا به نتیجه نرسید

8:56 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۱۳۶۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترکیه دهها سال در قرنطینه کشورهای اروپایی باقی ماند و کشکول گدایی این کشور در برابر اتحادیه اروپا به نتیجه نرسید.
هانی زاده
حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: ترکیه دهها سال در قرنطینه کشورهای اروپایی باقی ماند و کشکول گدایی این کشور در برابر اتحادیه اروپا به نتیجه نرسید.

وی افزود: با توجه به اختلافات اخیر ترکیه با هلند و آلمان، همچنان درب‌های دروازه های اتحادیه اروپا به عنوان یک عنصر مزاحم بر روی ترکیه بسته باقی خواهند ماند.

هانی زاده با بیان اینکه هر کشور برای ورود به اتحادیه اروپا باید شرایط لازمی را داشته باشد که ترکیه این شرایط را ندارد و نمی تواند به اتحادیه اروپا ورود کند، تصریح کرد: هدف ترکیه این است که از سفره رنگین اتحادیه اروپا برای کمک به وضعیت اقتنصادی ناپایدار ترکیه استفاده کند.

وی در پایان با بیان اینکه اردوغان می خواهد با ورود به اتحادیه اروپا از وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش استفاده کند، یادآور شد: ترکیه امروز هم با چالش اقتصادی و هم با چالشهای امنیتی و سیاسی مواجه است و فعلا ورود این کشور به اتحادیه اروپا محال است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *