لزوم الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) برای بانوان/ دختر پیامبر اکرم (ص) سرآمد زنان بهشت است

14:00 - 29 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۲۰۶
محمدی با تاکید بر لزوم الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) برای بانوان، گفت: حضرت محمد (ص) همواره بر این نکته تاکید می کردند که حضرت فاطمه (س) سرآمد زنان بهشت است.
ولادت حضرت زهراسلمان محمدی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: بر اساس آنچه که در روایت های دینی به آن ها اشاره شده، میان علما در مورد سال تولد حضرت زهرا (س) اختلاف نظر و جود دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که حضرت خدیجه (س) به زمان وضع حمل رسیدند، هیچ یک از زنان قریش حاضر به کمک رسانی به ایشان نشدند به همین جهت، 10 فرشته همراه با طشت هایی از آب کوثر از آسمان به سوی ایشان آمدند و همسر رسول خدا (ص) در امر تولد فرزندشان یاری رساندند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: حضرت محمد (ص) ، دختر گرامی خود را همواره با القابی همچون "بهترین زنان جهان" ، " بهترین زن بهشتی" و " بانوی بانوان جهان از آغاز خلقت تا پایان روزگار" صدا می کردند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: همچنین خداوند با آفریدن حضرت زهرا(س) بر سر جهانیان منت گذاشت به گونه ای که پروردگار خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرموده است: اگر فاطمه (س) نبود، نه تو و نه علی را نمی آفریدم.

محمدی افزود: به طور یقین با آفرینش بانوی گرامی اسلام، خیر و برکت بسیاری در زندگی مسلمان ها جریان پیدا کرد و بسیاری از رویدادهای خوبی را که در مسیر زنگی با آن ها رو به رو می شویم، به دلیل حضور حضرت فاطمه (س) در عالم و هدایت معنوی انسان ها توسط ایشان است.

وی همچنین گفت: بر اساس آنچه در منابع تاریخی دینی به آن اشاره شده، عایشه همسر پیامبر (ص) نقل کرده که حضرت محمد (ص) فرموده اند: بوی بهشت را از فاطمه استشمام می کنم. فاطمه سرآمد زنان بهشت است.

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: با تو جه به اینکه از ابتدا، روز ولادت  حضرت زهرا (س) به نام روز مادر و روز زن نامگذاری شده، شایسه است مادران و زنان ایرانی با الگو قراردادن دختر گرامی پیامبر اکرم (ص) همواره در امور مربوط به زندگی وهمچنین فعالیت های اجتماعی، ایشان را به عنوان سیره و الگو پیش روی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) پس از رحلت پدر بزرگوارشان و زمانی که برای دفاع از حریم ولایت وامامت در جامعه حاضر می شدند، در شرایطی که اصول دینی یک بانوی مسلمان را به طور کامل مدنظر داشتند، اقدام به سخنرانی و فعالیت های اجتماعی می کردند از این رو بانوان ما نیز باید توجه داشته باشند که در عرصه  فعالیت های اجتماعی خود همواره بانوی گرامی اسلام را مدنظر قرار دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *