چگونه منتظر واقعی امام زمان (عج) را تشخیص دهیم؟

9:21 - 27 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۹۶۷
افرادی که به معنای واقعی منتظر امام زمان (عج) باشند را از راه های مختلفی مانند میزان شناخت آن ها می توان تشخیص داد.
امام زمانسلمان محمدی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: یکی از مهمترین راه هایی که افراد منتظر امام دوازدهم (عج) می توانند خود را برای ظهور ایشان آماده کنند، داشتن شناخت و معرفت نسبت به این حضرت است.

وی ادامه داد: برخورداری از شناخت نسبت به امام زمان (عج) تنها آگاهی از القاب این امام بزرگوار و موارد اینچنینی نیست بلکه یک منتظر واقعی باید پیرو مسیر آن حضرت باشد تا بتواند نام منتظر را بر خود بگذارد.

محمدی تصریح کرد: همچنین فردی که به معنای واقعی انتظار حضور امام زمان (عج) را می کشد، در سخنان آن حضرت ، موضوعات مورد سفارش و تاکید ایشان، علامت های ظهور و تمامی مواردی که به امام دوازدهم (عج) مربوط می شود، دقت بسیار بالایی می کند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: یک فرد منتظر حتی در مواردی که خواسته امام زمان (عج) را با خواسته خود هماهنگ نداند، عمل به کار صحیح و خشنودی حضرت ولی عصر (عج) را به خشنودی و شادی خود ترجیح می دهد و با ادامه چنین روندی، سعی می کند همیشه در مسیر صحیح گام بردارد.

این کارشناس علوم قرآنی یادآور شد: بخشی از شناخت مورد نظر برای داشتن درک و آگاهی نسبت به امام دوازدهم (عج) را می توان از راه مطالعه کتاب های مفیدی که در این زمینه به رشته نگارش درآمده اند و تأمل و تعمق در این آثار، به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افراد علاقمند به کسب معرفت نسبت به امام دوازدهم (عج) ، می توانند از راه هایی مانند شرکت در جلسه های سخنرانی و گوش فرا دادن به صحبت های بزرگان دینی نیز تا اندازه ای درک علمی خود را در مورد این موضوع مهم بالا ببرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *