رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از انهدام خودروهای زرهی دشمن با موشک کنکورس تا امدادرسانی نیروهای سپاه به سیل‌زدگان مرزنشینان کشور

7:36 - 29 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۹۲۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رزمایش دفاعی و امنیتی پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مدت سه روز از تاریخ 2 الی 4 اسفند سال 95 در منطقه عمومی مرکزی و شرق کشور با موفقیت برگزار شد
رزمایش نیروی زمینی سپاه
-گروه سیاسی: رزمایش دفاعی و امنیتی پیامبر اعظم (ص) 11 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مدت سه روز از تاریخ 2 الی 4 اسفند سال 95 در منطقه عمومی مرکزی و شرق کشور با موفقیت برگزار شد؛ برگزاری این رزمایش در کنار بازتاب های گسترده داخلی، با واکنش های بعضا منفی رسانه های بیگانه و مرتجع منطقه مواجه شد.

در ادامه مهمترین خبرهای مربوط به این رزمایش را به ترتیب از آغاز تا پایان می خوانید:

آغاز رزمایش پیامبر اعظم(ص)-11 نیروی زمینی سپاه 

مرحله اول رزمایش سه روزه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام پیامبر اعظم (ص)-11 با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار» با رمز مقدس «یا رسوالله یا رسول الله یا رسول الله» صبح امروز (دوم اسفند) با حضور یگان‌های توپخانه، پدافند، پهپاد، پیاده و هوانیروز این نیرو در کویر مرکزی ایران آغاز شد و در مرحله اول این رزمایش اهداف دشمن فرضی با راکت‌های پیشرفته، هوشمند و نقطه زن در کلاس‌های مختلف مورد اصابت قرار گرفت.

اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن در دومین روز از رزمایش/ به کارگیری دوش پرتاب «میثاق»

فرمانده نیروی زمینی سپاه از اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن در دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم(ص)-11 خبر داد و گفت: امروز، دوش پرتاب «میثاق» نیز در جریان رزمایش به کارگیری شد.

افتتاح بیمارستان صحرایی 120 تختخوابی شهید شوشتری نزسا

با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه بیمارستان صحرایی 120 تختخوابی شهید شوشتری در منطقه کاریز شهرستان مرزی تایباد افتتاح شد؛ این بیمارستان تا ششم اسفند ماه در منطقه کاریز تایباد برپا بود و به مردم این مناطق خدمات پزشکی رایگان ارائه داد.

اجرای موفق عملیات پدافند هوایی با توپ‌های پیشرفته دقیق‌زن

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه در روز دوم رزمایش شاهد شلیک سامانه‌های دوش پرتاب «میثاق» و توپخانه پیشرفته دقیق زن پدافند هوایی بودیم، گفت: همچنین عملیات رهایی گروگان و رزمایش دفاع از کوی و برزن شهرستان تایباد با حضور یگان‌های لشکر 5 نصر و گردان‌های بسیج مردمی امام حسین(ع) و بیت المقدس با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده به انجام رسید.

امدادرسانی یگان‌های شرکت کننده در رزمایش به گرفتار شدگان در سیل شرق کشور

یگان‌ها و تجهیزات مهندسی شرکت کننده در یازدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) به یاری گرفتارشدگان در سیل در مناطق مرزی شرق کشور شتافتند.

انهدام خودروهای زرهی دشمن با موشک کنکورس

بالگردهای 206، 209 و MI ماموریت‌های محوله را انجام دادند؛ در این مرحله برای اولین بار زیر بالگردهای تهاجمی هوانیروز سپاه توپی نصب شده بود که امکان چرخش و شلیک به صورت 360 درجه را دارا بود؛ همچنین با حفر سنگرهای زیر زمینی، بالگردها هنگام تهاجم دشمن فرضی با خروج از این حفره‌ها عقبه دشمن فرضی را مسدود کردند و هم زمان با هلی برن نیروها از دو طرف روش چکش و سندان را اجرا کردند؛ گفتنی است به صورت همزمان توپ‌های 107 و زرهی نیز به اجرای آتش و ماموریت پرداختند.

انهدام مواضع دشمن فرضی با موشک‌های M113 و کاتیوشاهای نزسا

در آخرین مرحله از برگزاری رزمایش دو فروند موشک هدایت شونده M113 از روی نفربرهای زرهی به سوی اهداف مورد نظر دشمن فرضی با موفقیت شلیک شد؛ در ادامه این ماموریت، آتشبارهای کاتیوشاهای نیروی زمینی سپاه مواضع دشمن فرضی را زیر آتش گرفتند.

یورش تانک‌ها و بالگردهای سپاه به سوی مواضع دشمن

در آخرین مرحله از برگزاری رزمایش بالگردهای هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه تانک‌ها و موتورهای چهار چرخ به سمت دشمن فرضی یورش بردند؛ بالگردهای هوانیروز سپاه با شلیک راکت‌ها و تیربارهای خود، مواضع و اهداف دشمن را مهندم کردند.

هلی‌بُرن نیروهای یگان ویژه «صابرین» برای انهدام مابقی دشمنان

در ادامه اجرای آخرین مرحله از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)-11، دو فروند بالگرد میل-17 نیروهای یگان ویژه صابرین را برای انهدام مابقی دشمن فرض هلی برن کرد.

دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: یگان‌های شرکت کننده در رزمایش پیامبر اعظم(ص)_11 به تمامی اهداف از پیش بینی شده دست یافتند و هیچ مشکل خاصی هم به وجود نیامد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *