تحصیل بیش از ۱۴ هزار ایرانی در مجارستان

11:54 - 26 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۹۰۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دفتر ملی پژوهش، توسعه و نوآوری مجارستان گفت: ۱۴ هزار دانش آموخته ایرانی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مجارستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.
به گزارش گروه جامعه ، جوزف پالینکاش در دیدار با سورنا ستاری بر  همکاری دو طرف بر مبنای طرح‌های مشترک تأکید کرد و اظهار داشت: هر دو طرف نسبت به تحقق طرح‌های مشترک تمایل دارند که لازمه شکل‌گیری این طرح‌ها هم‌سان‌ساختن روش‌های ارزیابی است.

وی به پذیرش دانشجویان و دانش‌آموختگان ایرانی از سوی مجارستان اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار دانش آموخته ایرانی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مجارستان فارغ‌التحصیل شده‌اند که توانستند از ظرفیت تحصیلی این کشور استفاده کنند.

رئیس دفتر ملی پژوهش، توسعه و نوآوری مجارستان همکاری ایران و مجارستان برای بورس تحصیلی دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف را یادآور شد و خاطر نشان کرد: بالغ بر ۳۰۰ ایرانی در سطوح مختلف تحصیلی به مدت ۳ سال از بورس تحصیلی مجارستان بهره‌مند می‌شوند که ظرفیت تمدید و استمرار این امتیاز بر اساس تعامل‌ها وجود دارد.

رئیس دفتر ملی پژوهش، توسعه و نوآوری مجارستان به ظرفیت این کشور در حوزه‌های گوناگون فناوری  اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه های‌تک گام‌هایی برداشته‌ایم و تجهیزات پیشرفته حوزه لیزر و فوتونیک در سال ۲۰۱۸ افتتاح می‌شود؛ همچنین در حوزه استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های پیشرفته نیز ظرفیت‌های همکاری وجود دارد.

علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری نیز با اشاره به برخی چالش‌های همکاری میان دو کشور بر ادامه همکاری‌ها برای هموار شدن مسیر همکاری‌های علمی و فناوری تاکید کرد و گفت: ایران و مجارستان ظرفیت‌های متعددی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان دارند که با هموار شدن مسیر تعامل این شرکت‌ها، می‌تواند در حوزه اقتصادی موجب همکاری‌های دو کشور شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *