ایران همواره برای برقراری ثبات در تمامی کشورها تلاش می‌‌کند

9:21 - 01 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۰۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره برای برقراری ثبات در تمامی کشورها تلاش می‌‌کند، افزود: ایران در موضوع یمن نیز از تمامی ظرفیت خود برای ایجاد صلحی پایدار استفاده می‌کند.

: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره برای برقراری ثبات در تمامی کشورها تلاش می‌‌کند، افزود: ایران در موضوع یمن نیز از تمامی ظرفیت خود برای ایجاد صلحی پایدار استفاده می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز (سه‌شنبه 30 دی‌ماه) با نایب رئیس مجلس یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره برای برقراری ثبات در تمامی کشورها تلاش می‌‌کند، افزود: در موضوع یمن نیز از تمامی ظرفیت خود برای ایجاد صلحی پایدار استفاده می‌کند.

در این دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کشور یمن تاریخ کهنی دارد، افزود: امیدوارم مسائل داخلی یمن هر چه زودتر حل شود.

لاریجانی با بیان اینکه ایران همواره از برقراری صلح در منطقه حمایت می‌کند، گفت: سوءتفاهمات بین گروه‌های سیاسی یمن باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم تمام کشورهای اسلامی با اتحاد و همفکری بتوانند زمینه پیشرفت مسلمانان را ایجاد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط ناامنی، پیشرفت حاصل نمی‌شود، یادآور شد: اگر سوءتفاهم‌هایی بین گروه‌های مختلف سیاسی در کشور یمن وجود دارد، باید از طریق گفت‌وگو مسائل حل شود و در این زمینه نقش پارلمان می‌تواند موثر باشد.

نایب رییس مجلس یمن با اشاره به نقش سازنده ایران در منطقه گفت: شما یک شخصیت بین المللی تاثیرگذار هستید، بنابراین امیدوارم تمام تلاش خود را انجام دهید تا زمینه برقراری ثبات در یمن فراهم شود.

وی افزود: هر نوع کشتاری می‌تواند زیان‌های اجتماعی در پی داشته باشد، بنابراین باید همه کشورهای اسلامی برای برقراری ثبات و صلح پایدار تلاش کنند.

نایب رییس مجلس یمن در پایان افزود: در یمن تلاش‌هایی برای رفع فساد صورت گرفته که امیدوارم به نتیجه مطلوب منتهی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *