کشف بیش از 120 تن انواع مواد مخدر در سال 95

10:23 - 26 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۸۷۳
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف 120 تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: پلیس نمره قبولی خود را از میزان رضایت مردم و مسولان گرفته است.
به گزارش گروه جامعه ، سردار حسین رحیمی بیان داشت: امسال نسبت به سال قبل در کشف جرایم و مواد مخدر و دستگیری مخلان نظم و امنیت افزایش چشمگیری را شاهد بوده ایم و از لحاظ امنیت، مقبولیت و مشروعیت جایگاه پلیس در نزد مردم پیشرفت مناسب را داشته ایم . 

وی افزود: طبق آمار های سازمان های بیرونی و نظر سنجی ها و برآیند هایی که سامانه ناجا اعلام کرده است، حاکی از وضعیت رضایتمندی بسیار خوب مردم از پلیس است و این روند روز به روز در حال بهبود است تا جایی که رضایتمندی مردم به پلیس بیش از 40 درصد ارتقاء پیدا کرده است. 

رحیمی با اشاره به عملیاتی کردن راهبرد جامعه محوری و مردم مداری نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز پلیس استان جزء بهترین های کشور است به گونه ای که توانسته ایم راهبرد کلان ناجا که جامعه محوری و مردم مداری است را در سطح استان عملیاتی و اجرایی کنیم . 

این مقام ارشد انتظامی مهمترین ماموریت نیروی انتظامی در استان را مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: در سال 95 بیش از 120 تن مواد مخدر کشف شده که در واقع یک پنجم مواد مخدری که به کشور وارد می شود در این استان کشف شده است و نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته ایم و این رکورد در طول سال های بعد ار انقلاب بی نظیر بوده است. 

سردارحسین رحیمی در ادامه با نگاهی به عملکرد نیروی انتظامی استان در سال 1395افزود: با کشف 92 درصد جرایم در صدر کشف جرم در کشور هستیم و با کاهش 34 درصدی جرایم مسلحانه و 14 درصدی وقوع جرایم رتبه بسیار خوبی را نسبت به سال گذشته در این زمینه کسب کرده ایم . 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری گفت: فعالیت های پلیس جامعه محور در داخل مدارس و واحد مشاوره در کلانتری ها افزایش پیدا کرده و تلاش شده برخورد با ارباب رجوع بسیار مودبانه، کریمانه و فرهنگی باشد. 

سردار رحیمی با اشاره به تاسیس اولین مرکز آموزشی و بصری در باغ ثامن بیان داشت: با تاسیس این مرکز توانسته ایم در حوزه های مختلف راهنمایی و رانندگی، نظم و انضباط اجتماعی و مواد مخدر با کمک اساتید مجرب برای گروه های آسیب پذیر جامعه کلاس های آموزشی برگزار کنیم. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس،فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به برگزاری 907 جلسه آموزشی در مدارس، 307 جلسه آموزشی در مساجد و برگزاری 369 نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: از امروز با شروع ماموریت نوروزی پلیس، وضعیت ترافیکی و امنیتی و تردد های شهری و برون شهری و همچنین بحث امنیت منازل مردم در ایام تعطیلات سال نو لحظه به لحظه رصد خواهد شد و پلیس تمام قامت در خدمتگذاری به مردم حاضر و آماده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *