رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توسعه روابط اقتصادی زمینه‌ساز تداوم روابط سیاسی است

9:03 - 01 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۰۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه روابط و پیشرفت‌های اقتصادی می‌تواند روابط سیاسی را پایدارتر کند.

: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه روابط و پیشرفت‌های اقتصادی می‌تواند روابط سیاسی را پایدارتر کند.

به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، با یاتیم نائب، نایب رییس مجلس مغرب دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش روابط و تبادل تجربه بین دو کشور است و احساس می‌شود که رایزنی‌های فی مابین باید ارتقا یابد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود، اگر برخی از کشورهای غربی مشکلات را تشدید نکنند بنابراین ورود آن‌ها مسئله تروریسم را حل نمی‌کند.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی بین ایران و مغرب گفت: سطح روابط بین کشورهای اسلامی مطلوب نیست و از این موضوع غربی‌‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین باید تلاش کرد تبادلات تجاری و اقتصادی افزایش یابد.

وی ادامه داد: توسعه روابط و پیشرفت‌های اقتصادی می‌تواند روابط سیاسی را پایدارتر کند.

رییس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در این اجلاس باید به آن توجه شود، موضوع محکومیت همه جانبه توهین به پیامبر اسلام(ص) از سوی همه کشورهای اسلامی است و پیام این کنفرانس می‌تواند نشان از اتحاد مسلمانان در برابر این گونه رفتارها باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران یادآور شد: ایران آماده هرگونه همکاری برای ایجاد آرامش در منطقه است.

نایب رییس مجلس مغرب با ابراز خرسندی از دیدار با لاریجانی گفت: این دیدار می‌تواند در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در جوامع ایران و مغرب بالا است که این نشان از توسعه دموکراسی است.

یاتیم نائب، رییس مجلس مغرب افزود: امروز افراط‌گری و تروریسم را به اسلام نسبت می‌دهند، این در حالی است که اسلام به شدت با این موضوع مخالف است.

وی افزود: کشورهای مسلمان باید در موضوعاتی مانند دموکراسی الگوی جهان باشند، بنابراین ما به عنوان کشورهای مسلمان باید رایزنی‌های خود را تداوم ببخشیم و روابط پارلمانی را ارتقا دهیم.

یاتیم تصریح کرد: تمامی مردم مغرب عاشق پیامبر اکرم‌(ص) هستند و توهین به ساحت پیامبر(ص) را به شدت محکوم می‌کنند و ما در این زمینه پیشنهاد صدور بیانیه‌ای را به اجلاس داده‌ ایم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *