رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازتاب حضور ایران در اجلاس شورای حقوق بشر در رسانه‎های جهان

17:33 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۸۰۲
سی‌وچهارمین اجلاس شورای حقوق بشر در مقر اروپایی این سازمان در ژنو از روز 13 مارس برگزار و در این نشست بیانیه ایران در واکنش به گزارش «عاصمه جهانگیر»، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، نیز قرائت شد.
اجلاس سالانه شورای حقوق بشر در اروپابه گزارش گروه بین‌الملل ، رسانه های بین المللی ضمن پوشش حضور ایران در اجلاس شورای حقوق گزارش دادند: سی‌وچهارمین اجلاس شورای حقوق بشر در مقر اروپایی این سازمان در ژنو از روز 13 مارس برگزار و در این نشست بیانیه ایران در واکنش به گزارش «عاصمه جهانگیر»، گزارشگر ویژه  حقوق بشر سازمان ملل، نیز قرائت شد.

شبکه پرس تی وی در این رابطه گزارش داد: پس از قرائت گزارش مستدل جمهوری اسلامی ایران نسبت به گزارش ادعایی عاصمه جهانگیر، برخی کشورهای مدعی حقوق  بشر با بیان ادعاهایی بی اساس نسبت به وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کردند.

پیش از این برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر مانند دانمارک با بیان ادعاهای غیر مستدل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند.

عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل نیز در این اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو گزارش ادعایی خود درباره ایران را قرائت کرد.

در بیانیه قرائت شده از سوی ایران در این نشست، نمایندگان کشورمان در این اجلاس با ارائه دلایل، پاسخ ادعاهای مطرح شده را دادند.

در این اجلاس سالانه همچنین برخی از نهادهای غیردولتی به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در یمن پرداختند.

بنابر گزارش این نهادها اعلام شد که عربستان سعودی و ائتلاف، صدها هزار خانه را دریمن نابود کرده‌اند و باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

همچنین تاکید شد که سعودی‌ها بدون اینکه پاسخگو باشند، تمامی حقوق اولیه بشری در یمن را انکار می‌کنند.

در این نشست ضمن هشدار نسبت به وضعیت یمن مطرح شد که قحطی به خانه یمنی‌ها رسیده است و بیش از نوزده میلیون یمنی به کمک‌های فوری حقوق بشری نیازمند هستند.

در جلسه روز 15 مارس نشست حقوق شورای حقوق بشر در سازمان ملل سازمان‌های حقوق بشری از وضعیت نامناسب پناهجویان در سال اخیر به شدت انتقاد کردند. 

در این جلسه اعلام شد که وضعیت پناهجویان در بسیاری از کشورهای اروپایی بدتر شده است.

همچنین مطرح شد که دولت آلمان رفتار بسیار نامناسبی با پناهندگان دارد و گزارش‌هایی از ناپدید شدن کودکان در کمپ‌های پناهندگان بدست آمده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *