استانداران‌ مامور رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان شدند

8:47 - 01 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۰۷۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: معاون اول رییس‌جمهور گفت: دولت توسعه صادرات غیرنفتی را در اولویت برنامه‌های اقتصادی خود قرار داده و استانداران را موظف ساخته است تا تمامی تلاش‌های خویش را برای رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان بکارگیرند.

: معاون اول رییس‌جمهور گفت: دولت توسعه صادرات غیرنفتی را در اولویت برنامه‌های اقتصادی خود قرار داده و استانداران را موظف ساخته است تا تمامی تلاش‌های خویش را برای رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان بکارگیرند.

به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در شورای اداری گیلان با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در یکسال و نیم گذشته برای کاهش نرخ تورم و خروج از رکود اقتصادی گفت: در حال حاضر رشد اقتصادی از روند منفی به مثبت هدایت شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به 3 درصد برسد.

کاهش نرخ تورم به حدود 16 درصد

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود این رشد اقتصادی تا پایان سال 94 حفظ و تثبیت شود، افزود: دولت تدبیر و امید در آغاز فعالیت، تورم 25درصدی را برای سال 93 پیش بینی کرده بود اما امروز آمارها حاکی از کاهش نرخ تورم به حدود 16درصد است.

وی بهره‌گیری بهینه از ظرفیت مدیریتی کشور و بخش خصوصی- افزایش همکاری مردم با دولت و بکارگیری مجموعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در روند برنامه‌ریزی کشور را از عوامل موفقیت دولت در کاهش نرخ تورم و خروج از رکود اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر دولت توسعه ی صادرات غیرنفتی را در اولویت برنامه‌های اقتصادی کشور قرار داده و استانداران را موظف ساخته است تا تمامی تلاش‌های خویش را برای رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان بکارگیرند.

فاینانس ایران با چین تا سقف 52 میلیارد دلار

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه از تلاش دولت برای افزایش سقف فاینانس ایران با چین تا سقف 52 میلیارد دلار خبرداد و افزود: در حال حاضر این رقم 20 میلیارد دلار است که همه این اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ضروری کشور نظیر تکمیل خط آهن قزوین – رشت و در ادامه به انزلی – آستارا فراهم می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *