خانواده ها چه رفتارهایی با نوجوانان خود داشته باشند؟

14:05 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۷۳۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در قسمت جدید برنامه " کام شیرین " با موضوع مشکلات جنسی و با حضور کارشناس برنامه، به پرسش خانواده ها چه رفتارهایی با نوجوانان خود داشته باشند؟ پاسخ داده شد.
برنامه کام شیرینبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، قسمت چهل و چهارم برنامه تلویزیونی " کام شیرین " با موضوع مشکلات جنسی و همچنین با پرداختن به چهارشنبه سوری و خطرهای احتمالی این شب روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

نامور در ابتدای این برنامه شعری از مهدی اخوان ثالث را خواند.

" کام شیرین " صرفا یک برنامه تلویزیونی نیست بلکه یک هم آموزی به شمار می رود.

در ابتدای این برنامه کارشناس حاضر به این نکته اشاره می کند که ما با هشت سین موجود در برنامه " کام شیرین " می خواهیم یک چالش ملی به راه بیندازیم اما در عین حال، هویت هفت سین را حفظ می کنیم.

نامور همچنین به این موضوع اشاره می کند که ما با هدف اصلی حفظ هویت هفت سین، می خواهیم سبد زندگی شیرین را به تمام خانه های ایرانی وارد کنیم.

در این قسمت از " کام شیرین " بخشی از پیامک های مخاطبان خوانده شد و سپس نامور به گفت و گو با میهمانان حاضر در برنامه درباره موضوع مشکلات جنسی پرداخت.

در این بخش کارشناس این پرسش را از یکی از نوجوانان حاضر در برنامه می پرسد که آیا در رابطه با همکلاسی های خود به این اتفاق برخورد کرده که در گوشی های تلفن همراه آن ها تصاویر +18 وجود داشته باشد یا خیر؟!

همچنین در ادامه بخش نمایشی و یک کلیپ درباره انحرافات موجود در ذهن برخی از افراد که ممکن است به زندگی آن ها راه پیدا کند، پخش شد.

کارشناس برنامه " کام شیرین " در ادامه این قسمت از برنامه به این موضوع می پردازد که در بیشتر موارد گذشته افراد می تواند معیاری برای پیش بینی آینده آن ها باشد اما واقعیت این است که افراد می توانند تغییر کنند اما برای این تغییر، باید باورهای خود را تغییر بدهند.

نامور همچنین به این نکته اشاره می کند که در روند شکل گیری هویت بچه ها، در بسیاری از موارد خانواده ها رفتارهایی دارند که می توانند در روند تغییر هویت فرزندانشان گام بردارند و این تغییرات، با گذشت زمان هرچه بیشتر خود را نشان می دهد.

کارشناس " کام شیرین " در ادامه پرداختن به موضوع مشکلات جنسی همچنین بر این نکته تاکید می کند که پدر و مادرها باید یکسری رفتارهای شخصی را جلوی فرزندان خود انجام ندهند.

گفتنی است، برنامه تلویزیونی "کام شیرین" به تهیه کنندگی مرتضی یعقوبی و محمد سلیم کیا شنبه تا سه شنبه ساعت 11 صبح با حضور دکتر هومن نامور کارشناس روی آنتن شبکه دو سیما می رود. تکرار هر برنامه نیز همان شب ساعت 23:50 پخش می شود.

این برنامه در گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری شهید همت تولید شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *