دولت برای استانداران کلاس ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برگزار کند

22:30 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۷۱۷
یکی از مراجع تقلید گفت: عقیده دارم کسانی که برای استانداری تعیین می‌شوند پیش از آن باید دولت برای آنها کلاس آموزش ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برگزار کند.
آیت الله مکارم شیرازی
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)  اظهار کرد: ایشان پیش‌گویی می‌کنند زمانی می‌رسد که انسان‌ها بین ناتوانی و گناه مردد می‌مانند که در آن زمان باید ناتوانی را بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی فرد بی‌دست و پا انسانی است که از مرز حق عبور نمی‌کند به عنوان مثال کسی نماینده مجلس و شورای شهر شد می‌گویند زندگی خود را تأمین کرد ولی باید بررسی شود از کدام راه انجام شده است آیا از راه‌های نامشروع و سوءاستفاده‌ها به این جایگاه رسیده است و وجدان و انصاف خود را فروخته است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به چنین شرایطی گفت: برخی بدون تقید به موازین شرع به جایگاهی می‌رسند و برخی دیگر که مقید هستند زندگی معمولی دارند آنها مدیریت گناه و ظلم بر دیگران دارند به عنوان مثال جنگل‌ها را خراب می‌کنند و پول‌های آن را ذخیره کنند.

وی ادامه داد: دادستان کل فریاد می‌‌زند می‌گوییم نروند و کنار دریا را اشغال نکنند ولی می‌بینیم رفتند کاخ‌ها ساخته و مجوز دریافت کردند.

این مرجع تقلید یادآور شد: برخی افراد جنون جمع‌آوری ثروت دارند و امیدواریم خداوند نعمت زندگی آبرومندانه، ساده و پربرکت به انسان بدهد.

وی با بیان اینکه عقیده دارم کسانی که دولت برای استانداری تعیین می کند پیش از آن باید کلاس آموزش ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برای آنها برگزار کند گفت: در این کلاس‌ها بیان شود مردم این مکان مذهبی هستند و روی چه چیزی حساسیت دارند و خط قرمز آنها چیست، به استانداران این مطالب را بفهمانند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: به آنها بیان شود جمهوری اسلامی دو کلمه است و کلمه اسلامی خیلی معنا دارد، تا زمانی که به مناطق می‌روند با مردم درگیر نشوند. در چندین مکان از جمله خراسان جنوبی استاندار با مردم درگیر شده زیرا ایران و اسلام‌شناسی او درست نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در شیراز مشکلاتی به وجود آمده و در سیستان و بلوچستان استانداری فرستادند که تعادل بین شیعه و سنی را بر هم زده است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امامان جمعه از سیستان و بلوچستان آمدند و گفتند شیعه‌ها در حال رفتن هستند، گذشته از همه چیز خطر تجزیه به وجود می‌آید. متاسفانه روی این مسائل فکر نمی‌شود باید پیش از این امر کلاسی برگزار شود و بیان شود مردم خراسان جنوبی از نظر مذهبی چگونه هستند و چه حساسیت‌ها و خط قرمزهایی دارند.

وی با بیان اینکه این درگیری‌ در بسیاری از مکان‌ها وجود دارد زیرا آموزشی برای آنها برگزار نشده است گفت: مردم مذهبی هستند و به مسائل مذهبی احترام می‌گذارند و می‌گویند شهید دادیم تا جمهوری اسلامی برپا شود می‌خواهید محصول شهدا را بر باد دهید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: این موارد برای مسؤولان هزینه دارد و محبوبیت و طرفداران آنها را کم می‌کند باید روز به روز طرفدار و محبوبیت بیشتر داشته باشند ولی برخی افرادی را می‌فرستند که نه جمهوری اسلامی می‌دانند یعنی چی و نه از منطقه شناخت دارند.

وی با بیان اینکه ایام عید امسال با میلاد حضرت زهرا(س) توأم است گفت: افراد باید کاری کنند که خدا از آنها  راضی باشد و افراد ضعیف و ناتوان را کمک کنند و به رعایت مسائل اسلامی بپردازند؛ احسن‌الحال برای انسان تقوا، بیداری، هوشیاری، محبت و دوستی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *