دست و پا زدن های حاکمان سعودی قطعا برای یارگیری در منطقه بی نتیجه است

9:01 - 05 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۷۰۸
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دست و پا زدن های حاکمان سعودی قطعا برای یارگیری در منطقه بی نتیجه خواهد ماند و محور مقاومت روز به روز قوی تر می شود.
هانی زاده
حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: رژیم عربستان سعودی احساس می‌کند اکنون که در سوریه شکست خورده باید برای همپیمانان دیگر ایران یعنی عراق برنامه‌ریزی کند و از همین رو به عنوان مثال آنها در تلاش برای ایجاد شکاف میان شیعیان و اهل سنت هستند.
 
وی با بیان اینکه عربستان سعودی در صدد یارگیری جدیدی در منطقه برآمده است، گفت: دست و پا زدن های حاکمان سعودی قطعا برای یارگیری در منطقه بی نتیجه خواهد ماند و محور مقاومت روز به روز قوی تر می شود.

هانی زاده همچنین گفت: هرچند داعش سعی می‌کند جبهه رقه، حلب و موصل را حفظ کند اما نیروهای حشد الشعبی در حال آزادسازی تلعفر، قائم و البعاج در غرب موصل و در نزدیکی مرز سوریه هستند و اگر این اتفاق بیفتد جاده سوریه بر روی گروهک داعش بسته می‌شود و قطعا امنیت پایداری در انتظار عراق خواهد بود که در نتیجه آن داعش با شکست کامل در عراق مواجه خواهد شد و نیروهای حشد الشعبی می‌توانند فشارهای خود را برای خارج کردن این گروه تروریستی از سوریه متمرکز کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *