نشست اضطراری اوپک در صورت کاهش بیشتر قیمت نفت/ تنها کشورهای غربی سود می‌برند

14:21 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: یک کارشناس بین‌المللی انرژی گفت: اگرچه بنابه دلایل سیاسی شاهد کاهش تقاضای نفت هستیم اما تولیدکنندگان به دنبال افزایش عرضه هستند که این موضوع به نفع کشورهای غربی تمام می‌شود.

: یک کارشناس بین‌المللی انرژی گفت: اگرچه بنابه دلایل سیاسی شاهد کاهش تقاضای نفت هستیم اما تولیدکنندگان به دنبال افزایش عرضه هستند که این موضوع به نفع کشورهای غربی تمام می‌شود.

به گزارش ، قادة الدین در گفت‌وگو با سایت خبری العربیه با اشاره به کاهش قیمت نفت اوپک به زیر 100 دلار گفت: برای اولین بار در ماه اخیر مشاهده شد قیمت سبد نفت خام «اوپک» به کمتر از صد دلار رسید که این کاهش در صورتی رخ داده است که تنشهایی در عراق و لیبی و همچنین بین روسیه و ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا وجود داشته است.

این کارشناس انرژی ادامه داد: هنوز امنیت به خاورمیانه بازنگشته است، بنابراین انتظار می رفت که با وجود این شرایط قیمت جهانی نفت افزایش یابد زیرا بیشتر تولیدکنندگان نفت در منطقه خاور میانه هستند.

الدین با اشاره به نیاز نفت در کشورهای غربی تصریح کرد: ضعف وضعیت اقتصادی در تعدادی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا منجر به کاهش تقاضای نفت در این کشورها شده است اما هنوز شاهد روند کاهشی قیمت جهانی نفت هستیم.

وی با اشاره به اینکه چه اتفاقی رخ داده است تا این قیمت روند نزولی داشته باشند، تصریح کرد: آمار و ارقام آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد تقاضا نفت حدود 440 هزار بشکه در رزو کاهش یافته است و همچنین کشور چین که به عنوان بزرگترین خریدار نفت است، نیز به دلایلی از جمله بالارفتن دمای هوا تقاضای نفت خود را 2 درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به تولید کشورهای خارج از اوپک گفت: آمریکا و روسیه تنها در مدت گرم سال می توانند تولیدات خود را افزایش دهند و از سوی دیگر به دلیل حمله داعش به عراق کشور عربستان توانسته است این کمبود نفت را جبران کند.

به گزارش فارس، این کارشناس بین المللی انرژی خاطرنشان کرد: بنابراین با وجود تنش ها و کاهش تقاضا شاهد عدم تغییر عرضه نفت هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت برای مصرف کنندگان مطلوب است،گفت: عربستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک در این کاهش قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *