صاحبان کارخانه های اسلحه سازی به ترامپ فشار می آورند که از موضوع خروج از ناتو بگذرد

11:11 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۶۸۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صاحبان کارخانه های اسلحه سازی به ترامپ فشار می آورند که از موضوع خروج از ناتو بگذرد و این بحث را به زمان بسپرد.
عباسعلی منصوری آرانی
عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: اگر گفتارهای ترامپ تحقق پیدا کند در یکی دو سال آینده شاهد ناتو منهای آمریکا می شویم که این بحث بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا آمریکا همواره با حضور فعال در ساماندهی و ساختار نظامی ناتو نقش داشته و به عنوان محور عملیاتی در تمرین ها و رزمایش های ناتو حضور داشته است.

وی افزود: از طرفی انگلستان در کنار اتحادیه اروپا است و خارج شدن از ناتو برای آن بسیار خطرناک است لذا انگلیس تلاش می کند که آمریکا در ناتو حفظ شود و در این صورت ترامپ به حرف های تبلیغاتی اش پشت می کند زیرا یکی از دلایل پیروی اروپا از آمریکا ناتو است.

وابسته نظامی سابق ایران در عربستان افزود: از طرفی متقاضیان سلاح ها که عمدتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس و مناطق آسیایی هستند در خواسته هایشان تجدید نظر می کنند و سراغ سلاح های جدیدتر می روند؛ به این دلیل صاحبان کارخانه های اسلحه سازی به ترامپ فشار می آورند که از موضوع خروج از ناتو بگذرد و این بحث را به زمان بسپرد که در صورت قبول این موضوع اظهارات ترامپ درحد صحبت های انتخاباتی می ماند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *