اس 300 سلاحی مکملی برای تجهیزات پدافندی ایران است

10:01 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۶۶۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عباسعلی منصوری آرانی گفت: سامانه دفاع موشکی اس 300 سلاحی مکملی برای تجهیزات پدافندی ایران است.
منصوری آرانی
عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه  اس 300 سامانه‌ای روسی است که پس از مدت‌ها بحث و جدل میان ایران و روسیه، سال گذشته میلادی به صورت کامل به ایران تحویل شد، اظهار کرد: سامانه اس‌ 300 که تحویل آن به ایران با واکنش‌های زیادی از سوی آمریکا و متحدانش همراه بود در رزمایشی محرمانه به نام دماوند از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا آزمایش شد و با قرار گرفتن اس 300 در کنار سامانه‌هایی مانند «مرصاد و تلاش» بر امنیت آسمان ایران افزوده شد.

وی افزود: با توجه به دکترینی که جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است همچنین قرار داشتن کشورمان در منطقه فوق‌العاده استراتژیک باید بتوانیم از مرزهای هوایی، زمینی و عقیدتی خود بخوبی صیانت و پاسداری کنیم.

منصوری آرانی ادامه داد: بنابراین سعی ما بر این بوده علاوه بر این‌که براساس تهدیدات احتمالی، تجهیزاتی را در داخل کشور بسازیم، درعین حال خودمان را به تجهیزات پیشرفته دنیا هم مجهز کنیم. 

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بر این اساس سامانه پدافندی اس 300 در کنار سایر سامانه‌های ایرانی، موجب ارتقای قدرت پدافندی کشور تا حد بسیاری زیادی شده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح، سلاح‌های بسیار پیشرفته‌ای را هم در اختیار دارند که اس 300 سلاح مکملی برای سایر تجهیزات پدافندی ماست. البته بارها اعلام کردیم همه قوا و نیروهای ما در جهت تقویت جهان اسلام است و برای کشورهای دوست و همسایه می‌تواند منشأ فایده باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *