رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگیری 1437 هنجار شکن در شب چهارشنبه سوری/ آغاز فعالیت قرارگاه ابوذر

11:21 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۵۹۷
رئیس پلیس پیشگیری گفت: در شب گذشته 1437 هنجارشکن از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
قرارگاه ابوذربه گزارش گروه جامعه ،سردار محمد شرفی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز ولادت باسعادت  حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گزارشی از اقدامات و عملکرد یک ساله پلیس پیشگیری ارائه کرد.

وی با بیان اینکه امروز پیشگیری اجتماعی موثرترین روش در پیشگیری از جرم و تأمین امنیت است، افزود: باز تولید نظم براساس هنجارهای فرهنگی و برخاسته از میزان تعهد شهروندان امکان پذیر است، پلیس جامعه محور با تعامل با شهروندان می تواند در حل معضلات و مشکلات و توسعه امنیت در تمام ابعاد نقش آفرین باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: آحاد جامعه می توانند در تولید و توسعه امنیت نقش آفرین باشند و در این میان نقش رسانه ها محسوس و پررنگ است.

وی با بیان اینکه هدف هر پلیس و دستگاه امنیتی برقراری نظم و امنیت، مقابله با جرم و پیشگیری از جرایم ، ارتقاء نظم و افزایش تمکین مردم از قانون است، افزود: نظم پذیری در جامعه نیازمند مشارکت همگانی است.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در جامعه ما رابطه مردم با حاکمیت در سطح بالایی است و این مهم در محور امنیت و نظم اجتماعی پررنگ تر است در واقع مجموعه نظام و مردم دارای وفاق هستند.

سردار شرفی در ادامه به آغاز به کار قرارگاه نوروزی ابوذر همزمان با طرح ویژه نوروزی اشاره و بیان کرد: پلیس پیشگیری یکی از وسیع ترین و گسترده ترین رده های انتظامی ناجا است و همزمان با  ایام تعطیلات قرارگاه مرکزی امام علی (ع) در راستای تأمین نظم و امنیت فعال شده است که در پلیس پیشگیری نیز قرارگاه نوروزی در این راستا فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه دارای چند کمیته فرعی بوده، عنوان کرد: کمیته پیشگیری انتظامی یکی از زیرمجموعه های قرارگاه نوروزی ابوذر است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطر نشان کرد: کمیته فرعی پیشگیری انتظامی نسبت به سازماندهی نیروی انسانی و امکانات اقدام خواهد کرد.

شرفی در مورد دستگیری هنجار شکنان  مراسم چهارشنبه سوری، گفت: در شب گذشته ماموران پلیس در سطح کشور 1437 زن و مرد هنجار شکن را دستگیر کردند. از این تعداد 1389 نفر مرد بودند که پس از اخذ تعهد از تعدادی از این افراد،959 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی ادامه داد: از 48 زن دستگیر شده نیز 12 نفر پس از اخذ تعهد آزاد شده و مابقی تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس خواهند بود. 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *