رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در دادن عیدی این اصول روانشناسی را رعایت کنید/ کودکان از گرفتن عیدی لذت می برند

14:44 - 30 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۳۷۴
در ایام عید نوروز کوچکتر ها وقتی برای دید و بازدید به خانه بزرگ تر فامیل می روند آن ها به رسم قدیم و مبارکی آن روز به کوچکتر های فامیل عیدی می دهند اما برای دادن هدیه باید اصول روانشناسی رعایت شود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،یکی از رسم های بسیار متداول در ایام عید نوروز که برای  همه مردم ایران از قدیم دارای اهمیت فراوانی بوده عیدی دادن است.

  در ایام عید نوروز کوچکتر ها وقتی برای دید و بازدید به خانه بزرگ تر فامیل می روند آن ها به رسم قدیم و مبارکی آن روز به کوچکتر های فامیل  عیدی می دهند.

بزرگ تر ها برای دادن عیدی معمولا اسکناس‌های نو را انتخاب و آنها را بین صفحات کتاب مقدس نگهداری می کنند.

اما نوع عیدی دادن  در خیلی ها متفاوت است برخی ها با کی سلیقه این هدیه را تهیه می کنند. 

یکی از بهترین عیدی‌ها،دادن تنقلات سالم در بسته‌بندی‌های زیبا به بچه‌هاست،در شرایط دیگر می توان با کمی هنر عکس کودک یا نوجوان را به او هدیه دهید.البته یکی دیگر از هدیه های با ارزش کتاب است. 

در دادن عیدی به کودکان اینکه کودک در چه زمینه ای استعدادهای بیشتری دارد را باید مد نظر قرار دهید. علاوه بر این باید به سن کودک نیز توجه داشت . هر کودکی در هر سنی نیازهای خاص دارد. 

از نکات روانشناسی که باید در هنگام عیدی دادن رعایت کنیم این است که عیدی‌ کودکان‌ را از آنها نگیریم. بعضی‌ از والدین‌ به بهانه اینکه می خواهند پول را برایشان نگهدارند پول‌های‌ عیدی‌ کودکان‌ را از آنها می‌‌گیرند.

باید توجه داشت که کودکان از گرفتن عیدی لذت‌ می برند به همین دلیل باید‌ عیدی‌ بچه‌ها را به‌ خود آنها بدهیم و اگر سن‌ آنها کم‌ است‌ و هنوز نمی‌‌دانند که‌ با آن‌ پول‌ها چه‌ کنند، بهتر است‌ هدیه ای غیرنقدی فراهم کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *