رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وظیفه نمایندگان ایران است که وضعیت امنیت کشورهای مستقر در آن را بیان کنند/ وضعیت ناامنی ترکیه به فرامرزهای این کشور گسترش پیدا کرده است

10:35 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۱۵۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از خبرنگاران به منطور پوشش اخبار دولت اظهار کرد: از همه مسئولان و مراجع تقلید به دلیل توجه به مسائل معیشتی مردم تشکر و قدردانی می کنم.
نوبخت
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از خبرنگاران به منطور پوشش اخبار دولت اظهار کرد: از همه مسئولان و مراجع تقلید به دلیل توجه به مسائل معیشتی مردم تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: افزایش توان و تولید ملی اولویت اصلی کشور ما در سال ۹۵ بود و ما همواره سعی کردیم در سال جاری چرخ های تولید کشور را با ارائه تسهیلات و اعتبارات بچرخانیم تا در این راستا تولید ملی افزایش پیدا کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: منتقدین دولت می توانند به راحتی انتقاد کنند اما کیلویی حرف زدن فایده ای ندارد و ما باید به صورت دقیق آمارها را بیان کنیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تا ۲۲ اسفند ماه به ۲۴ هزار ۱۳۳ واحد تولیدی ۱۶ میلیارد و ۷۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

نوبخت در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری ۲۳ میلیارد و ۶۷۵ هزار تومان برای اتمام طرح های عمرانی اختصاص داده است تا این طرح ها نهایی شود.

وی افزود:ما تمام تلاشمان این است که به جای توزیع قطره چکانی اعتبارات به صورت کلی در جهت اتمام طرح های عمرانی وارد عمل شویم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: برپایه محاسبه آماری از پاییز۹۳ تا پاییز سال ۹۵ جمعیت ده سال بیشتر کشورمان از ۶۳ میلیون به ۶۵ میایون افزایش پیداکردند که تمام این جمعیت جز طبقه شاغلان محسوب نمی شوند اما در بحث اشتغال از پاییز سال ۹۲ تا پاییز سال ۹۵ شاخص ها از ۳۶/۷ درصد به ۳۸/۹ درصد رسیده است یعنی ۲ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۳۴۶ نفر در این فاصله متقاضی شغل بودند.

نوبخت تاکید کرد:در پاییز سال ۹۲ جمعیت شاغل ما ۲۰ میلیون ۸۶۷ هزار و ۶۰۳ نفر بود ولی در پاییز سال ۹۵ به ۲۲ میلیون ۳۷۳ هزارو ۴۱۶ نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون ۵۵۰ هزارو ۸۱۳ نفر شکل پیدا کردند و ۷۲۶ هزارنفر فاقد شغل هستند.

وی با اشاره به جلسه صبح خود با فراکسیون اشتغال مجلس تاکید کرد: مقرر شد تا ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ملی به بحث اشتغال اختصاص پیدا کند تا میزان مهاجرت از روستاها به شهرها به دلیل کسب شغل جلوگیری شود.

وی تاکید کرد:۳ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی دولت برای رفع نابرابری حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه یارانه تولید حذف نشده است تصریح کرد:دولت اقدامات لازم را در جهت تنطیم بازار شب عید انجام داده است.

معاون رئیس جمهور درباره سود سهام عدالت گفت:درباره این موضوع قبلا توضیح دادم و فکر نمی کنم این امر انتخاباتی باشد چرا که ما در گذشته در شب انتخابات شاهد توزیع بودیم.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار میزان درباره عدم سفر ایرانیان به ترکیه به دلیل ناامنی اظهارکرد: منع قانونی برای سفر به ترکیه وجود ندارد ولی وظیفه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران این است که وضعیت امنیت کشورهای مستقر در آن را بیان کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: وضعیت ناامنی که امروز در ترکیه نه تنها در داخل این کشور بلکه به فرامرزهای این کشور نیز گسترش پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ترکیه با آلمانی ها و هلندی ها نیز درگیر شده و آنها را فاشیست خطاب می کند از این وزارت خارجه ما در این شرایط ترکیه در رویکرد سیاست داخلی و خارجی باید مردم را مطلع کند تا در جریان سفر به این کشور دچار مشکل نشوند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اینکه دولت در بعد اطلاع رسانی باید رویکرد موثری اتخاذ کند گفت:دولت دوست ندارد وارد حاشیه شود ولی به طورحتم شورای اطلاع رسانی دولت باید اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم را تبیین کند.

نوبخت افزود: گزارش دادستان کل کشور پیرامون پرونده مدیران دوتابعیتی به وزارت اطلاعات رسیده و باید منتظر اعلام نظر این وزارتخانه باشیم.

 نوبخت درپاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اختصاص بودجه به بخش فرهنگی در کشورما اظهار کرد: دولت در بودجه سال 95 ، 7 میلیارد و 200 هزار تومان بودجه بخش فرهنگی را افزایش داد که در این راستا سهم بخش غیر دولتی نیز افزایش داشت.

سخنگوی دولت درباره نامه حسن روحانی به امیر کویت تاکید کرد: بنده در این باره اطلاعی ندارم اما قبلا هم تعاملاتی میان کشورهای منطقه به منظور افزایش صلح و ثبات صورت گرفته بود که این امر روندی طبیعی است.

وی درباره اظهارات نتانیاهو در دیدار با رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه باید در مقابل شیعه تندرو وارد عمل شد گفت: از نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی چیزی جز این انتظار نمی رود و باید بگویم که حرف های وی بی فا یده است.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار درباره هجمه هایی که اخیرا علیه دولت با عنوان عدم تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز شده است گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند به صورت راهبردی تدوین شده بود که دولت در قالب برنامه ای 12 بند این موضوع را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورد اجرا قرار داد از این رو ما درخواست خواهیم کرد که نمایندگان دستگاه ها و نهادهای اجرایی گزارشی را در این باره به صورت جامع ارائه دهند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما باید از دولت به دلیل اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی تقدیر و تشکر کنیم واگر ابهامی برای جریانات و یا منتقدین ما وجود دارد از ما توضیح بخواهند تا ما به آنها ارائه دهیم.

نوبخت درباره ورود خودروهای لوکس به کشور و نظر مخالف کارشناسان گمرک در این باره اظهار کرد: ما در این راستا نظر خودمان را به گمرک ارائه کرده ایم و آنها نیز وارد عمل شده اند.

سخنگوی دولت درباره پرداخت حقوق بازنشستگان تا پایان سال تاکید کرد: طبق اطلاعات بنده از 15 اسفند تا به امروز تمامی حقوق بازنشستگان به جز یکی دو دستگاه پرداخت شده است که نهادهایی که هنوز حقوق بازنشستگان خود را پرداخت نکردند به ما اعلام داشتند که پول کم داریم از این رو دولت به این نهادها مثل صندوق بازنشستگی 35 هزار میلیارد کمک کرد تا حقوق بازنشستگان خود را پرداخت کند اما باز هم این قبیل نهادها از جمله صندوق بازنشستگی اعلام کردند که ما نیاز به کمک بیشتری داریم از این روز دولت علاوه بر 110 درصد کمک خود 250 میلیارد تومان هم کمک کرد ولی باز هم برخی از این نهادها قصدگروکشی دارند و می خواهند پول بیشتری را دریافت کنند که این شرایط را برای ما بسیار سخت است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: آنچه از محل فروش گاز ، بنزین و حامل های انرژی به بخش هدفمندی یارانه ها اختصاص پیدا می کند 36 میلیارد و 400 هزار تومان است که البته دولت باید 42 هزار میلیارد تومان را به مردم در بحث پرداخت یارانه ها اختصاص دهد از این رو اظهارات مطرح شده در این باره صحت ندارد.

نوبخت در باره درخواست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ایران به منظور همکاری و تعامل دو جانبه گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همواره از ایران به منظور بهبود مناسبات دعوت به عمل می آورند اما بدون شک باید در ابتدا اراده طرفین در این راستا مشخص شود از این رو بنده با توجه به عدم اطلاع از محتوای نامه امیر کویت نمی توانم اظهارات دقیقی را در این راستا ارائه دهم ولی بدون شک اقداماتی درحال جریان است.


سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون واگذاری تیم پرسپولیس به بخش خصوصی افزود: ما یک بار در این زمینه خیز برداشتیم ولی اقدامات لازم به صورت کامل صورت نگرفت اما دولت وظایف خود را در این راستا به بهترین شکل ممکن انجام داد.

وی درباره حمایت اصلاح طلبان ازحسن روحانی و اینکه آیا رئیس جمهور به وعده های انتخاباتی خود پایبند خواهد بود  اظهار کرد: روحانی بر همه پیمان و میثاقی که با منتقدین خود بسته وفاداراست اما چقدر برخی از این فعالیت ها منتج به نتیجه شده باشد باید دیگران قضاوت کنند اما رئیس جمهور ودولت تلاش های خود را انجام دادند.

نوبخت درباره افزایش قیمت گاز در خراسان رضوی تاکید کرد: حتما به این موضوع رسیدگی می کنیم و اطلاعات لازم را در باره آن اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره حذف بند 38 مربوط به حقوق مدیران از برنامه ششم توسعه تاکید کرد: نظر مجلس درباره قائل شدن سقف برای حقوق مدیران نافی اختیارات دولت و سقفی که قوه مجریه تعیین کرده است نیست و ما همچنان آن سقف کمتر از 10 میلیون تومان را برای مدیران درنظر گرفته ایم و چه مجلس برای مدیران سقفی را قائل شود و چه نشود ما اقدام خود را انجام خواهیم داد.

نوبخت درباره مذاکرات آستانه اظهار کرد: امیدواریم این مذاکرات بتواند نتیجه خوبی را در راستای حل بحران سوریه به صورت راهبردی داشته باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون استفاده از امکانات دولتی در انتخابات تاکید کرد: دستگاه های دولتی به هیچ وجه حق استفاده از امکانات دولتی را در انتخابات نارند ورئیس جمهورهم تاکید کرده است که در این راستا هیچ اقدامی نباید صورت گیرد اما بدون شک بخشی از دولت یعنی وزارت کشور از بودجه دولتی برای انتخابات استفاده خواهد کرد.

وی در پایان پیرامون همسان سازی حقوق ها در کشور تاکید کرد: آیین نامه اجرایی درباره این موضوع بعد از یک فروردین سال 96 اجرایی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *