رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی تمام جزئیات قرارداد با رنو

10:24 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۱۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: یک قرارداد بین المللی در سطح مشارکت با شرکت رنو نیازمند بررسی دقیق همه جزئیات و در همه ابعاد است.
تمام جزئیات قرارداد با رنو را بررسی و مد نظر قرار داده ایمبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از ایدرو، معظمی با بیان اینکه یک قرارداد بین المللی در سطح مشارکت با شرکت رنو نیازمند بررسی دقیق همه جزئیات است گفت: بحث تأمین نیروهای متخصص مورد نیاز برای اجرای پروژه دوره های آموزشی برای افزایش مهارت داخلی و نیز داخلی سازی قطعات توسط مجموعه قطعه سازان داخلی، جزو موارد مهمی است که نیاز به مذاکرات دقیق در کلیه جزئیات دارد.

رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه انتظار می رود یک قرارداد بین المللی به صورتی تنظیم گردد که در آن صادرات هم دیده شود و هم سطح صادرات و بازارهای مدنظر ، اظهار داشت این موارد جزو اصلی ترین موضوعاتی بوده که در این مذاکرات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و همچنین نحوه سرمایه گذاری رنو و چگونگی اجرای این سرمایه گذاری نیز از مواردی است که تاکنون وقت زیادی در مذاکرات گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: ایدرو موظف به ارتقاء صنعت خودرو کشور است و امروز با استفاده از فرصت ایجاد شده در تعامل جهانی با توافق برجام باید هوشیار باشیم و همه موارد را بررسی کنیم.

معظمی گفت: در مدتی که اعلام شده ایدرو با رنو برای تولید خودرو قرارداد می بندد دل نگرانی ها از سوی نمایندگان مجلس، نهادهای نظارتی مطرح شده که در همه موضوعات تخصصی و کارشناسی که ارائه شده توجه خاص گردیده و شاید بخشی از زمان مذاکرات به همین دلیل طولانی شده است.

وی افزود: نمی توانیم به خاطر کسانی که با هرگونه فعالیت در تولید مخالفند و دوست دارند خودرو به ایران وارد شود و از قبل آن سود ببرند ، از فرصت های جهانی توسعه سرمایه گذاری حذر کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتها خاطرنشان کرد: نباید کسانی که از قراردادهای بین المللی فقط خرید از نمایندگان دسته سوم کشورهای حاشیه خلیج فارس را دیده اند و مفهوم یک قرارداد تولید و انتقال دانش و فناوری را درک نکرده اند در موضوعی که برای صنعت کشور استراتژیک است دخالت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *