رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ حقوق بشر و صندلی شکسته ملل

10:50 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۰۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صندلی شکسته در ژنو، به مثابه وضعیت امروز حقوق بشر در جهان می ماند، وضعیتی که با استانداردهای دوگانه، جهت گیری های آشکار سیاسی و عملکرد گزینشی، سازمان ملل را به صندلی شکسته ای تبدیل کرده است که نمیتوان به آن تکیه کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی از ژنو، ساعت 10. به وقت محلی، بعد از عبور دریاچه ژنو و قبل از رسیدن به ساختمان های غول پیکر و مجلل مقر سازمان ملل یک صندلی وسط خیابان نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند، صندلی که درست مقابل چشم پرچم های به احتزاز در آمده ملل متحد قرار دارد، این صندلی قرمز رنگ بزرگ یکی از چندین نماد شهر دیپلمات ها است. اما این صندلی که داستان خودش را دارد یک پایش لنگ می زند. می گویند انسانی است که روی مین رفته و یک پایش را از دست داده است.
 
رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل 
 
 رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل
 
بعد از عبور از صندلی قرمز غول پیکر، به ورودی دفتر اروپایی سازمان ملل می رسیم، از تفتیش های سرسختانه نیروهای امنیتی عبور کرده و به سالن مجللی وارد میشویم که هییت های دیپلماتیک از همه جای جهان در آنجا گرد هم آمده اند. از همه رنگ و نژاد و زبان در این جلسه مشاهده میشود، از عرب گرفته تا بلوندهای اروپایی و آمریکایی های مغرور که فکر میکنند مالک سازمان هستند. 
 
رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل
 
 
تروریست ها آزادانه در سازمان ملل رفت و آمد می کنند!

با وجود بازرسی های سختگیرانه پلیس در ورودی مقر اروپایی سازمان ملل، اما ناگهان چشممان به تروریست ها(عناصر گروهک تروریستی منافقین) بر میخورد. بله تروریست ها وارد مقر سازمان ملل در ژنو شده اند، بدون آنکه مشکلی برایشان پیش بیاید و حتما بازرسی هم نشده اند. تروریست هایی که هنوز اشک خانواده های قربانی های ترورهایشان کمی آنطرف تر جاری است و حالا گرگ هایی که فرزندان و پدران آن ها را دریده اند، ژست بشردوستانه به خود گرفته و با لباس بره در مقر اروپایی سازمان ملل رفت و آمد می کنند. 

سی و چهارمین نشست سالانه شورای حقوق بشر با محوریت گزارش های گزارشگران ویژه حقوق بشر که برای کشورهای خاص پیش بینی شده است. گزارشگرها گزارش های خود را ارایه میدهند و هیئت های کشورهای متهم به نقض حقوق بشر دفاعیات و مواضع خود را نسبت به این گزارشگران ویژه اعلام می کنند. 
 
رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل 

نوبت به بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران می رسد، خانم عصما یا عاصمه جهانگیر که دو ماه است بعنوان گزارشگر جدید حقوق بشر در ایران انتخاب شده و جای احمد شهید را گرفته است، شروع به سخنرانی میکند. خانم گزارشگر 10 دقیقه فرصت دارد آنچه را که در تحقیقات خود از وضعیت حقوق بشر در ایران بدست آورده است ارایه کند. خانم گزارشگر اولین گزارش خود درباره ایران را هفته پیش ارایه کرد. علی رغم تمام پاسخ های ایران به سوالات و نامه نگاری هایی که انجام شده، گزارش همان گزارش آقای گزارشگر قبلی است که به قول ما رسانه ای ها فعل و فاعلش تغییر کرده و دستی هم روی آن کشیده اند. 
 
رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل
 
 
آنقدر این اتهام ها تکرار شده اند که دیگر نیازی به جستجو در گوگل برای یافتن متن گزارش های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی نیست؛ اعدام قاچاقچیان و جانیان، ، محدودیت علیه فرقه های ساختگی مذهبی، حجاب، چادر اجباری! حقوق زن! فضای دموکراتیک بشدت محدود شده است! خانم جهانگیر شصت روز نشده اما آمارهای باصطلاح دقیق را گرگ ها به گوشش رسانده اند. 

روز گذشته یکی از اعضای انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در گفت و گو با خبرنگار اعزامی میزان به ژنو میگفت بارها مستندات ترورهای بیرحمانه منافقین را به گزارشگرهای ویژه نشان داده اند اما پنبه در گوششان کرده اند، اما از آنطرف هر چه منافقین در گوش این خانم و آن اقای قبلی نجوا میکنند، نشخار کرده و اعلام می کنند.
 
خانم گزارشگر در ده دقیقه هر آنچه را در چنته داشته را رو میکند و اندک امیدهایی که نسبت به تفاوت وی با گزارش قبلی وجود داشت خاموش می شود. 
 
رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل 
 
ایران پاسخ قاطع می دهد

کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر که در راس هیئتی برای شرکت در اجلاس سی و چهارم شورای حقوق بشر به ژنو عزیمت کرده است، سیاست حقوق بشری و مواضع کشورمان در خصوص گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران را در جمع اعضای این شورا تشریح کرد.

به گفته کاظم غریب آبادی؛ در مقابل ما، امروز، اولین گزارش گزارشگر ویژه قرار دارد که متاسفانه دستاوردها و پیشرفت‌های حقوق بشر در ایران را نادیده گرفته، بلکه بالعکس، مشحون از ادعاهای بی اساس است. این سوال جدی وجود دارد که چرا پاسخ رسمی 102 صفحه ای ایران اصلا در این گزارش منعکس نشده است؟ رویکرد غیرسازنده گزارشگر، همچنین درخصوص مواضع عمومی و بیانیه های وی نیز تداوم یافته است.

معاون دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: ایران برای حفاظت از شهروندان خود و جامعه جهانی از شر قاچاق موادمخدر، متحمل هزینه‌های مالی و انسانی سنگینی شده است. بیش از 4000 نفر از عوامل انتظامی در راه مبارزه با موادمخدر شهید شده اند و ایران صدها میلیون دلار برای انسداد مرزها به منظور جلوگیری از ترانزیت موادمخدر به مقصد کشورهای اروپائی، عربی و آسیای مرکزی هزینه نموده است. مایه تاسف است که گزارشگر از مقابله ایران با موادمخدر که معمولا با جنایات سازمان یافته همراه است، به عنوان وسیله ای جهت تهاجم حقوق بشری علیه ایران استفاده می‌کند.

غریب آبادی با بیان اینکه یک بخش متمایز گزارش گزارشگر، تلاش موسع آن در موجه جلوه دادن مجرمان، قاچاقچیان موادمخدر، تروریست ها و جاسوسان و اقدامات وحشیانه آنان علیه شهروندان ایرانی است، گفت: بخش قابل توجهی از گزارش نیز به دفاع از آنانی اختصاص یافته است که هیچ حقی را برای قربانیان اقدامات خود به رسمیت نمی‌شناسند.
 
 
رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل 
 
وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد گزارشگر ویژه که به تازگی کار خود را آغاز کرده است، قادر به کسب اطلاعات صحیح از منابع قابل اعتماد درخصوص نظام قضایی ایران و استقلال آن نبوده است و از اینرو، پیش داوری هایی را کرده است، یادآور شد: برطبق اصل 156 قانون اساسی، قوه قضايیه یک قوه مستقل است و متعاقب بند سه اصل 158 قانون اساسی نیز انتصاب، عزل، احاله وظائف خاص و انتقال قضات از وظائف و اختیارات انحصاری رئیس قوه قضائیه است.

بعد از خانم گزارشگر نوبت به مدافعان آزادی و عدالت خواهی و لیبرالیسم میرسد، همان هایی که شهروندانشان در سوریه و عراق حمام خون به راه انداخته اند و با پول اربابانشان گردن میزنند. و صدها هزار کشته بازخورد و داشته و میلیون ها نفر آواره. 

اتحادیه اروپا، انگلیس، دانمارک، چک، آلمان، آمریکا و غیره همگی شاید چند کلمه پس و پیش مانند زنجیره ای ها کاملا بیانیه های هماهنگی را خواندند؛ رمز حمله در سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ایران "اعدام" و بخصوص اعدام نوجوانان بود. ادعایی که بارها و بارها به آن پاسخ داده شده است. 
 
به گفته دبیر ستاد حقوق بشر کشور، بیش از 90 درصد اعدام ها در ایران مربوط به جرایم خانمان سوز مواد مخدر است، 

برخی از کشورهای اروپایی هم بودند که مواضع به اصطلاح نرم تری نسبت به همپیمانان خود گرفتند مانند سوییس، چک و فرانسه و همچنین فرانسه از اقدامات ایران در همکاری با شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین تدوین منشور حقوق شهروندی تقدیر کردند. 
 
اما آمریکا که با آمدن ترامپ دیوانه (به قول خودشان) چهره واقعی آن ها برای جهان رونمایی شده است، خود را مالک سازمان ملل میداند. گزارش اخیر سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حقوق بشر درباره ایران حتی صدای خود آمریکایی ها را درآورد. درحالی بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش همکاری های ایران با شورای حقوق بشر سازمان ملل را در خور تقدیر دانستند، نماینده آمریکا مدعی شد ایران هیچگونه همکاری با این سازمان ندارد. 

بنا به صحبت های محمد جواد لاریجانی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه ، خود بزرگ بینی که آمریکا به آن دچار است نشان می‌دهد که این مرض کرونیک بوده، منتهی ادبیات آن‌ها فرق دارد و ترامپ ادبیات غیرمترقبه‌ای دارد که حتی هم پیاله‌های حزبی وی نیز از او فاصله گرفتند که از این جهات مواجهه دولت آمریکا با موضوع حقوق بشر جدید است.
 
رفت و آمد آزادانه تروریست ها در مقر سازمان ملل/ چادر برای زن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است! / حقوق بشر و صندلی شکسته ملل 
 
استانداردهای سازمان ملل دوگانه است

اما در این میان کشورهایی مانند سوریه، ونزویلا، چین، کره شمالی، بلاروس، کوبا از جمله کشورهایی بودند که گزارش های حقوق بشری علیه ایران را سیاسی و غیر منصفانه دانستند. 

نماینده دولت سوریه در نشست ژنو ضمن انتقاد از رویه گزارش های حقوق بشری علیه ایران اینگونه اقدامات را دخالت در امور داخلی کشورها دانست. 
 
وی گفت: گزارش گزارشگر ویژه ایران، عدالت و برجستگی تجربه های دموکراتیک را زیر سوال می برد، مسایل فرهنگی ایرانیان را انکار می کند و موجب تقویت استانداردهای دوگانه خواهد شد. 

نماینده سوریه در ادامه نسبت به گزینشی کار کردن سازمان ملل نیز انتقاد کرد و افزود: این سازمان کشورهایی که حتی هیچ قانون اساسی ندارند و هرگونه حقوق شهروندی را زیر پا می گذارند بی توجه بوده و گزارشی درباره آن ها تهیه نمیکند. 
 
همچنین رئیس هیئت کوبا استاندارد دوگانه در سازمان ملل را یک رویه معمولی دانست و گفت: موضوع، حقوق بشر نیست ، بلکه مکانیزم اینگونه گزارش هاست که کاملا سیاسی تنظیم میشوند. 

وی افزود: چنین اعلامیه هایی گزینشی و شکست خورده  هستند. 
 
نمایندگان بلاروس و  ونزویلا نیز با اعلام اینکه ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین همکاری را با شورای حقوق بشر داشته و برخی توصیه های این سازمان را پذیرفته و اجرا میکند اعلام کردند» اینگونه گزارش تنها منافع برخی ها را تامین میکند و  واقعیت ها درباره ایران را ارجاع نمیدهند، باید از سیاست بازی پرهیز کرد. 

رابطه تروریسم و ان جی او چیست؟

البته تروریست ها که لباس بره تنشان کرده و با پوشش ان جی او وارد مقر اروپایی سازمان ملل شده اند نیز، تریبون داشتند. میگفتند چادر برای زنان ایران اجباری است و محدودیت ایجاد کرده است!!(؟)
 
اما صندلی سه پایه ژنو نماد چه بود؟ 
 
این یادبودی است برای معلولان جنگی که قربانی مین‌گذاری و بمب‌های خوشه‌ای شده یا می‌شوند.

یک هنرمند خلاق به نام دانیل بِرسِت، این صندلی را به ارتفاع ۱۲ متر با ۵/۵ تن چوب، جلوی سازمان ملل نشانده تا به سیاستمداران و دیگر گردشگران ژنو یادآوری کند، جنگ، این آتش انسان ساخته انسان‌سوز چه می‌کند با روزگار مردم بی‌گناه.

گفتنی است، هنوز هم مین هایی که صدام در جنگ تحمیلی در میدان جنگ کار گذاشت، هنوز هم از مردم ایران قربانی می گیرد و علی رغم تمام پاکسازی های صورت گرفته سالانه چندین نفر پای خود را براثر برخورد با این مین ها از دست می دهند. 

این صندلی شکسته به مثابه وضعیت امروز حقوق بشر در جهان می ماند، وضعیتی که با استانداردهای دوگانه، جهت گیری های آشکار سیاسی و عملکرد گزینشی، سازمان ملل را به صندلی شکسته ای تبدیل کرده است که نمیتوان به آن تکیه کرد.

به گفته محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دورانی که برخی افراد در نیویورک بنشینند و برای بشریت نرم رفتاری بنویسند گذشته است. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *