قدیمی ترین تکیه های کشور در تهران/ دایر بودن تکیه ای قدیمی با قدمت بیش از 400 سال

6:24 - 02 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۹۳۹
به دلیل وجود تکیه های متعدد، می توان از شهر تهران به عنوان شهر تکیه ها یاد کرد.

تکیه به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، تکیه های قدیمی متعددی در شهر تهران وجود دارد که گاه قدمت برخی از آنها به بیش از 400 سال می رسد.

از آن جمله می توان به تکیه "نفرآباد" در محدوده شهر ری تهران اشاره کرد. حدود 400 سال پیش عده ای از نفرآبادی ها ستون خیمه ای را برای عزاداری سالار شهیدان برافراشتند که پس از گذشت سال های سال هنوز هم پابرجاست. هیات عزاداری این تکیه به نام حضرت علی اکبر (ع) است اما اهالی آن را با همان نام "تکیه نفرآباد" می شناسند.

گفته می شود تکیه نفرآباد در سال 1060 هجری قمری یعنی حدود 100 سال بعد از نخستین حصار کشی پیرامون تهران ساخته شده است. حتی قدیمی های محله هم نمی دانند که این تکیه از آن زمان تا به حال چندین بار بازسازی و مرمت شده است.

تهران به جز تکیه نفر آباد، تکیه های دیگری با قدمت بسیار زیاد دارد. در دوره قاجار تکیه عباس آباد در تهران دایر شد. این تکیه در انتهای بازار عباس آباد قرار داشت و ظاهرا از ساخته های حاج میرزا آقاسی بود و به همین نام شهرت داشت. بعدها به خاطر افزایش جمعیت تهران و کمبود جا در این تکیه به دستور ناصر الدین شاه تکیه بزرگ تری به نام تکیه دولت در محدوده ارگ ساخته شد که درباره آن زیاد گفته و نوشته اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *