اعاده بیش از 52 هکتار از اراضی ملی/ ارجاع متقاضيان طلاق به مراكز مشاوره دولتی و خصوصی/ پذيرش 3990 پرونده طلاق در مراكز مشاوره / آيين نامه مراقبت بعد از خروج معتادان عملیاتی شد

11:00 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۹۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آقایی عملكرد شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان گیلان فعالیت‎ها و اقدامات 8 ماهه نخست این استان را تشریح کرد.
«جان احمد آقایی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ در تشریح عملكرد شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان گیلان گزارشی از فعالیت‎ها و اقدامات 8 ماهه نخست این استان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شوارای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی در این مدت 6 جلسه به صورت منسجم برگزار کرده است گفت :تعداد پرونده‎هایی که طی این هشت ماه منتهی به صدور حکم شده 156، پرونده‌های منتهی به صدور قرار نهایی دادسرا 262 و تعداد متهمین 526 نفر بوده است.

آقایی افزود: میزان مساحت اراضی اعاده شده به هکتار 52/2 به ارزش تقریبی 13522067500 است.

وی در تشریح گزارش عملكرد اداره فرهنگي اجتماعي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم استان گيلان در 9 ماهه اول سال 1395 اظهار کرد: پيگيري اجرای دستورالعمل اداره مراكز مشاوره در خانواده؛ عملياتي شدن آيين نامه مراقبت بعد از خروج معتادان؛ برگزاري دوره مهارت دانش و رفتار (طرح اميد) و ... از برنامه‌هایی است که در دستور کار این معاونت بوده است.

آقایی در راتباط با  پيگيري اجراي دستورالعمل اداره مراكز مشاوره در خانواده گفت : در این راستا 6 جلسه شوراي مشورتي خانواده با 32 مصوبه تشکیل شد همچنین متقاضيان طلاق به مراكز مشاوره دولتی و خصوصي (18 مركز ) ارجاع داده شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان  از پذيرش 3990 پرونده طلاق در مراكز مشاوره خبر داد و گفت :در این راستا با كاهش 4 درصدي طلاق در 9 ماهه اول سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو بوده‌ایم.
وی بر  عملياتي شدن آيين نامه مراقبت بعد از خروج معتادان تاکید کرد و گفت:  بازديد از 3 مركز موضوع ماده 15، برگزاري جلسه توجيهي آموزشي براي اعضاي كارگروه مراقبت بعد از خروج، عقد تفاهم نامه با سازمانهاي همكار در خصوص همكاري با مركز موضوع ماده 16 از دیگر موارد مورد پیگیری بوده است.

آقایی با اشاره به برگزاري دوره مهارت دانش و رفتار (طرح اميد) اظهار کرد: در این راستا دوره بازآموزي مربيان طرح اميد و 3 دوره طرح اميد براي معتادان و سربازان برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان  تصریح کرد: همچنین 10 دوره كارگاه 20 مهارت پيشگيري رشد مدار، دوره تربيت مربي پيشگيري رشد مدار، كلاس آموزشي براي اولياي دانش آموزان ابتدايي نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی است.

آقایی در ارتباط با برنامه‎های  عمل پيشگيري از خشونت اظهار کرد : تدوين پيش نويس برنامه عمل پيشگيري از خشونت و تصويب در شوراي پيشگيري استان، اعلام شرح وظايف دستگاه ها، ارائه شرح فعاليت دستگاه‎ها در شورای مديريت پيشگيري استان گیلان نیز از دیگر برنامه‏‎ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان  گفت: برگزاری يك دوره مهارت دانش و رفتار براي مرتكبين جرايم تعزيري در زندان رشت با هدف كاهش جمعيت كيفري زندان و  دو دوره پيشگيری رشد مدار ضمن خدمت فرهنگيان براي 32 نفر از فرهنگيان استان گيلان برگزار شد.

آقایی در پایان خاطرنشان کرد:  تدوین سیمای جامع جرایم و آسیب های اجتماعی استان گیلان در شش ماهه اول سال 1395 به انضمام مقایسه درصد کاهش یا افزایش با شش ماهه اول سال گذشته از برنامه های مورد پیگیری در 9 ماهه نخست سال 95 بوده است.


برچسب ها: خبرگزاری میزان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *