ثبت بیش از 2 میلیون پرونده در سیستم بایگانی ثبت

10:03 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۸۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آقاعلیخانی گفت: با محوریت معاونت حقوقی پرونده ها پالایش شدند؛ به طوری که 2 میلیون و 100 هزار پرونده در سیستم بایگانی ثبت شد.
عبدالله آقاعلیخانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قزوین در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ؛ به ضرورت ارتقا دادرسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: دادرسی الکترونیک در برنامه ششم توسعه مطرح است و دادرسی الکترونیکی باید در طول این برنامه محقق شود.

وی گفت: بحث دیگر بایگانی اسناد است که در گذشته این بایگانی به صورت فیزیکی انجام می شد و با توجه به اینکه بایگانی حافظه و تاریخ یک سازمان است، این کار بسیار اهمیت دارد و باید در فضای درست این اسناد نگهداری شوند که در دهه 90 با محوریت معاونت حقوقی این امر اتفاق افتاد و پرونده ها پالایش شدند و 2 میلیون و 100 هزار پرونده را در سیستم بایگانی ثبت کرده ایم.

علیخانی با اشاره به تقسیم بندی پرونده برای نگهداری و یا ثبت در بایگانی الکترونیکی افزود: ما مکلف هستیم پرونده های ضروری را نگهداری کنیم و پرونده های غیر ضروری هم با توجه به زمان بندی تعیین شده نگهداری می شود و بعد از مدت معین، مجوز امحا صادر شده که پس از پالایش و ثبت در سیستم با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی امحا می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این حوزه اقدامی که جلوتر از دیگر استان ها انجام دادیم در خصوص پرونده های شورای حل اختلاف است که با هماهنگی در مرحله نخست 80 هزار پرونده باید پالایش و کنترل شود و بر این اساس پرونده های ضروری برای نگهداری و پرونده های غیرضروری برای امحا و ثبت در بایگانی الکترونیکی مشخص می شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *