صدور حدود 40 هزار سند تک برگ در سال 95

19:30 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۶۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سلامتی با اشاره به اهمیت صدور سند تک برگ در کاهش دعاوی گفت: در سال 95 حدود 40 هزار سند تک برگ (کاداستر) برای متقاضیان صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد قمسیروس سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به میزان صدور اسناد تک برگ در سال 95 اظهار کرد: كاداستر سیستمی است كه در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یكدیگر، نگهداری و مدیریت می‌شود تا جهت تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاك (تثبیت املاك) و عملیات ثبتی نظیر تحدید حدود، تفكیك، تجمیع، افراز و نیز رفع اختلافات ملكی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: منظور از اطلاعات فنی همان نقشه رقومی حاوی مختصات گوشه‌های املاك در یك سیستم جهانی و منظور از اطلاعات حقوقی، مالكیت، حقوق و محدودیت‌های جاری در ملك یاد شده و به طور كلی وضعیت حقوقی و قانونی ملك است.

این مقام قضایی ادامه داد: در سال 1395 حدود 40 هزار سند تک برگ در استان قم صادر شده است.

سلامتی تصریح کرد: تکمیل اطلاعات کاداستر در سایه سامانه شمیم و تثبیت و استقرار حدود واقعی املاک، اراضی و مستحدثات، شفاف سازی مالکیت و پیشگیری از اختلافات ملکی و معیار مهمی برای تشخیص کارشناسان اداره ثبت و دادگاه‌ها خواهد بود و بطور قابل توجهی باعث کاهش دعاوی و پرونده‌های مرجع قضایی در حوزه املاک می‌شود.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *