اعزام بیش از 3 هزار نفر از کارکنان دستگاه قضا به اردوی زیارتی راهیان نور/ عضویت 34 هزار نفر در بسیج قوه قضائیه

9:27 - 30 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۶۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صارمی با بیان اینکه بیش از 34 هزار نفر در بسیج قوه قضائیه عضویت دارند، گفت: امسال 3 هزار نفر از کارکنان دستگاه قضا به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
فرمانده بسیج قوه قضائیه محمدرضا صارمی فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی دستاوردهای بسیج قوه قضائیه را تشریح کرد  و گفت: در حال حاضر بسیج قوه قضائیه در محاکم دادگستری، شورای حل اختلاف سراسر کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت دادگستری، سازمان زندان‌ها، سازمان پزشکی قانونی، دانشگاه علوم قضایی، روزنامه رسمی و حوزه ستادی فعال است و پایگاه دارد.

وی ادامه داد: بسیج قوه قضائیه در استان تهران 6 حوزه و 52 پایگاه دارد که در این پایگاه ها بیش از 13 هزار 400 نفر عضو بسیج هستند.

فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در کل کشور حدود 860 پایگاه مقاومت بسیج داریم. در کل کشور حدود 34 هزار 500 نیروی بسیجی داریم که البته این عدد روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: خوشبختانه برنامه‌هایی که از طرف سازمان بسیج به ما ابلاغ می‌شود چه در مشارکت های عمومی-اجتماعی و چه در آمادگی رزم به نحو مطلوبی اجرا شده و اجرا می‌شود.

صارمی ادامه داد: بسیج قوه قضائیه در کنار فعالیت‌های عمومی فعالیت‌های تخصصی هم دارد. به عنوان نمونه ما در سال 95 یک همایش با عنوان بررسی ایجاد حقوقی موضوع پدافند غیرعامل را برگزار کردیم. 

این مقام قضایی بیان کرد: این همایش زمانی برگزار شد که هنوز حادثه پلاسکو رخ نداده بود. در این همایش که با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد مباحثی مثل اینکه اگر یک واحد مثلا تجاری لازم است به دلایل مختلف بسته، جابه جا و یا اصلاح شود و چه الزامات قانونی برای آن وجود دارد.

صارمی گفت: همچنین برای امداد و نجات برنامه‌های مختلفی داشته ایم. البته در کنار این اقدامات، برای بسیجیانی که قصد تبدیل وضعیت رتبه را دارند جلسات آموزش فراوانی برگزار شده است.

فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه اظهار کرد: در طول سال جاری چند همایش سراسری و بزرگ داشته ایم. در یک نمونه با حضور ریاست قوه قضائیه و سردار سلیمانی همایش فرماندهان بسیج قوه قضائیه برگزار شد. همچنین اخیرا یک همایش را در مشهد مقدس با حضور اعضای شورای مرکزی بسیج کمک و حمایت معاونت فرهنگی قوه قضائیه برگزار کردیم.

وی به دیگر برنامه‌ها اجرایی بسیج قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: حفظ شعائر اسلامی و روحیه دفاع مقدس در دستور کار قرار داشته و دارد. در این رابطه پایگاه‌های بسیج ما در ایام و مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های خوبی داشته اند. در ارتباط با سرکشی به خانواده‌ها معظم شهدا و غبارروبی از قبور مطهر شهدا و نیز تشییع پیکر شهدای مدافع حرم ما اقدامات خوب و ارزشمندی را در سال جاری انجام داده ایم.

این مقام مسئول توضیح داد: به عنوان نمونه در سال جاری مراسم تشییع پیکر سه تن از شهدای مدافع حرم با حضور دادستان کل کشور برگزار شد. البته در سال گذشته هم با کمک بسیج اصناف تشییع و به خاک سپری سه تن از شهدای گمنام در محوطه میدان 15 خرداد صورت گرفت و در ابتدای امسال هم پیکر پاک یکی از شهیدان را در سازمان قضایی نیروهای مسلح  داشتیم.

فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در شب تاسوعای حسینی که در ساختمان مرکزی قوه قضائیه انجام شد از دیگر فعالیت‌های بسیج قوه قضائیه در راستای حفظ شعائر اسلامی بوده است. در این مراسم پیکر یکی از شهدا را در جمع و محفل عزاداران داشتیم که بسیار جو معنوی و ارزشمندی حاصل شد.

صارمی ادامه داد: در هفته گذشته نیز یک مسابقه مجازی درباره اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم که حدود 5 هزار نفر از همکاران از سراسر کشور در این مسابقه ثبت نام کردند.

وی به اعزام زائران به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: برای راهیان نور امسال بیش از 3 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که البته این رقم رو به افزایش است. این اعزام ها از 15 اسفند ماه آغاز شده و تا پایان فرودین سال 96 ادامه دارد.

صارمی افزود: مقام معظم رهبری در عید نوروز سال گذشته از مشهد مقدس به جنوب سفر کردند که این نشان از اهمیت مناطق عملیاتی جنوب دارد. حتی مقام معظم رهبری در دیداری که با دست اندرکاران راهیان نور داشتند بر اهمیت این اعزام‌ها تاکید کردند. ایشان در این دیدار فرمودند که این کار یک کار فرآوری شده فرهنگی است.

فرمانده مرکز بسیج قوه قضائیه در پایان گفت: وقتی که می‌بینیم مقام معظم رهبری بر روی این موضوع این میزان تاکید دارند وظیفه ما این است که این کار بزرگ  را در اولویت قرار دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *