رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شباهت مراسم های چهارشنبه سوری تهران با صحنه های جنگ/ روشن کردن آتش و مراسم قاشق زنی ترویج شود

8:00 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۴۴۳
مدیر منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران گفت: طی سالیان اخیر مراسم های چهارشنبه سوری در تهران شباهت زیادی با صحنه جنگ پیدا کرده است و باید جلو این اتفاق گرفته شود.

چهارشنبه سوری امیر مهدیانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: به هیچ وجه به دنبال این نیستم که از مردم درخواست کنیم مراسم چهارشنبه سوری را برگزار نکنند.

وی افزود: تنها خواسته ما، برپایی مراسم چهارشنبه سوری بدون خطر است و شهروندان باید توجه داشته باشند که می تواند مراسمی شاد اما بدون خطر را برگزار کنند.

مدیر منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران با اشاره به روشن کردن آتش از سوی شهروندان در مراسم چهارشنبه سوری اظهارکرد: روشن کردن آتش در مراسم چهارشنبه سوری به عنوان یک سنت مرسوم است اما شهروندان باید توجه داشته باشند که نه تنها آتش آنها نباید به دیگران آسیب وارد کند بلکه حتی نباید آسفالت خیابان نیز آسیب ببیند.

مهدیانی در خصوص مواد محترقه پر خطر که مراسم چهارشنبه سوری مورد استفاده قرار می گیرد تصریح کرد: سال ها قبل شاهد بودیم که مردم در کنار آتش کوچکی که روشن می کردند، مراسم هایی همانند قاشق زنی داشتند اما چند سالی است که این مراسم ها به فراموشی سپرده شده و آتش کوچک جای خود را به بمب های دست ساز داده است. 

وی ادامه داد: باید مراسم های این چنینی ترویج شده و در کنار آن شهروندان یک آتش کوچک را روشن کنند. 

فرمانده ارشد عملیات اطفای حریق پلاسکو با تاکید بر لزوم مراقبت خانواده ها از فرزندان خود در مراسم چهارشنبه سوری خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد اقدام به انداختن کپسول در میان آتش می کنند و یا مواد محترقه بسیار را به داخل آتش می اندازند و بارها مشاهده شده، کودکانی که از مقابل این آتش ها عبور می کنند دچار آسیب دیدگی می شوند.

مهدیانی با تشبیه مراسم های چهارشنبه سوری در برخی از نقاط تهران با صحنه جنگ اذعان کرد: متاسفانه در برخی از نقاط شهر تهران، شهروندان از مواد محترقه بسیار خطرناک استفاده می کنند و صحنه های بسیار بدی را رقم می زنند که به هیچ وجه بی شباهت به میدان جنگ نیست.

وی با بیان اینکه "شهروندان به پاسخ خون 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو، امسال چهارشنبه سوری کم خطر تری را برپا کنند" گفت: درخواست تمام آتش نشان ها از شهروندان این است که امسال به پاس خون 16 شهید آتش نشان، مراسم چهارشنبه سوری کم خطر تری را برگزار کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *